Egy olyan világban, ahol a trendeket nap mint nap újabbak váltják fel, és a divat állandóan mozgásban van, néhány dolog továbbra is változatlan és megingathatatlan marad. Az egyik ilyen dolog a barátság. Legújabb kollekciónk pontosan ezt ünnepli a Club de Sport Métronome helyi deszkás márkával együttműködve. Ez a kapcsolat mélyen a márkáink gyökereihez nyúlik vissza, és Roman Lišivka és Peter Hajduček - a márkák alapítói közötti kapcsolatot tükrözi, akiket sokkal több köt össze, mint csupán az üzlet.
F
1906-ban, Boston szívében, az Egyesült Államokban egy különleges utazás kezdődött a New Balance Arch Support Company-val. Ez nem akármilyen friss vállalkozás volt; ez volt a kezdete egy olyan cipőkészítő örökségnek, ami a minőségre és a kényelemre összpontosít. Visszatérve a mába, az örökség folytatódik a New Balance Made termékcsaláddal - egy különleges cipőkollekcióval, ami a prémium minőségről és az igazi kézműves munkáról szól.
Minden eddigi felülmúlva: New Balance Made
Egy olyan korban, amikor a
TSHP Halftone Drop a korábbi Footshop Everyday drop kollekció folytatása. Vagy inkább egy "testvér egy másik anyától". Kicsit pimaszabb, kicsit merészebb, de határozottan feltűnőbb. A Halftone drop-ban ugyanazokat az alapanyagokat használtuk, mint az előző kollekcióban, csak most egy merész FTSHP mintával egészítettük ki az elejét. Egy olyan masszív nyomtatás, amely még évek múltán sem kopik le. Ami persze nem vonatkozik a szándékosan mosott színre, melyeket egyenként egy speciális savas technikával mostun
Tokió nyüzsgő utcáin, ahol a divat virágzik és az egyéniséget ünneplik, egy név beírta magát a streetwear történetének vibráló szövevényébe: Nigo. Az 1970-ben Tamaoki Nagao néven született Nigo útja a Popeye magazin által inspirált divatrajongóból az ikonikus A Bathing Ape (Bape) alapítójává és a Kenzo főtervezőjévé vált, története nem kevesebb, mint legendás. Merüljünk el Nigo életének, karrierjének és az általa a világra szabadított kulturális jelenségnek a színes történetében.
Korai időszak és inspir
Biztos van egy pulóver a szekrényedben, ami mindenre emlékszik, és a barátnőd/pasid/anyukád/apukád vagy ki tudja, ki kérte már ezerszer, hogy végre a kukában landoljon? De egyszerűen nem akarsz megszabadulni tőle a világért sem? Mert bár annyira kopott, valójában ez a legkényelmesebb és legkedvesebb cucca a szekrényedben. Az Everyday drop megjelenésünk pont ilyen.
Létrehoztunk egy olyan kollekciót, ami pólókat, pulóvereket, melegítőnadrágokat és sapkákat tartalmaz a mindennapi viselethez. Alapvető dolgo
A színek, a virágok és a tavaszi nyugalom ideje lejárt. Kezdődik a nyár, lángoljon hát! Ez csak egyet jelenthet - a Footshop máris megtelt az új nyári kollekciókkal, melyek a nyárhoz hasonlóan a HOT szót testesítik meg. Idén úgy döntöttünk, hogy nem félünk a hőségtől, ellenkezőleg, sztoikusan fogadjuk azt minden velejárójával együtt. Ebbe beletartoznak az olyan fesztiválok is, mint a legendás Burning Man - a merészség, a vadság és az egyedi stílus volt az inspirációnk. Fedezd fel az új nyári kollekciókat a
Rövid kihagyás után visszahozzuk az On Feet sorozatot a Footshop blogon, ahol az elmúlt hét legjobb sneakereit találod, úgy fotózva, ahogyan azok a való világban, egy nagyváros utcáin is megállják a helyüket. Mostanában a New Balance kosaras sziluettjei uralkodnak, de nem szabad kihagyni a Nike űrkorszak-beli cuccait sem, vagy (mint mindig) a Karhu egyik legjobb ár/teljesítmény/stílus arányú cipőjét. Szóval nézd meg őket, és válaszd ki azokat, amiket szívesn látnál viszont lábadon.
New Balance 550
Ke
Mik a legjobb sneakerek idén tavasszal? Egyrészt úgy tűnik, hogy még a hírhedt "lenni vagy nem lenni" kérdésre is könnyebb lehet választ találni - viszont van 11 olyan modellem számodra, melyek nagyban megkönnyítik a keresést. A trendek, a divatmagazinok leggyakoribb témái, a közösségi médiát uraló stílusok és egy kis személyes vélemény alapján elhoztam nektek a legjobb sneakerek listáját, amiket tavasszal is hordhattok és nem kell levennetek egészen a következő tél kezdetéig.
A tavasz trükkös lehet sok
A tavasz az az évszak, amikor bármit felvehetsz. Persze az időjárás közbeszólhat, de ilyenkor érdemes a lehető legváltozatosabbá tenned ruhatárad, hogy mindenre készen állj. Mindenekelőtt nem hiányozhat belőle ez a hat tavaszi alapdarab, melyek úgy virítanak a Footshopon, mint a az év elsőként nyílott virágai. Szóval remélem, te is választasz belőlük és gazdagítod tavaszi herbáriumod.
CARGO NADRÁG, NEM CSAK MUNKÁHOZ
Minden palotának szilárd alapokon kell állnia. Ezt a stabilitást tavasszal a sokrétű
Az Asics úgy döntött, hogy itt az ideje felfedni az Asics Gel-Sonoma 15-50 modell kreatív potenciálját. A 2023-as év elején két egyedi kollaborációban összesen 6 színváltozatot mutattak be, melyek fele a koreai márka műhelyében készült, akik már nem először dolgoznak együtt az Asics-szal - ma erről a lesz szó. Ez az Asics x Andersson Bell.
Az Asics GEL-SONOMA 15-50 sziluett extra figyelmet kapott a blogunkon - végül is, a múlt héten írtunk az A.P.C. kollabról pontosan ugyanezzel a modellel. De ez a japá
A Footshopot találat érte. A tavasz erői már februárban gyülekeni kezdtek, és megtöltötték kínálatunkat az egész évszakra szóló új kollekciókkal a legjobb márkáktól a streetwear, a high fashion, az outdoor és a hozzájuk kapcsolódó összes alműfaj területén. Nézd meg a Kubo Križo által a Footshop számára készített editorial-t, és engedd, hogy a 2023-as évet formáló színek érzelmei átvegyék a az irányítást.
Egy felvétel, mely mosolyt csal az arcodra, és a sivár és sötét telet a színkombinációk kavalkádjéva
Az adidas nagy próbatétel előtt áll a következő 12 hónapban. A három csíkosok jelenlegi tevékenysége azonban azt mutatja, hogy erre nagyon jól felkészültek a ruházati óriáscég németországi Herzogenaurachban található központjában. A cikkben felvázoljuk, hogy mi alakítja az adidas jelenlegi hozzáállását a széles termékportfólió legnépszerűbb szegmensében, hogyan hatott rájuk Kanye West, és konkrét sneaker-modellekről is szó lesz.
Ez a szöveg, mint a blog legtöbb tartalma, pusztán az én személyes vélemény
Két világ legjava. Az Asics x A.P.C. GEL-SONOMA 15-50 sneaker már elérhető a Footshopon, háromféle színállásban, melyek az Asics figyelemre méltó kényelmét és japán esztétikáját ötvözik a francia divatház precíz eleganciájával. Egy, az A.P.C. tervezőinek megtetszett modell kényelemmel, tűvel varrt érzelmekkel és történetmeséléssel. Gyere és tudj meg többet róluk.
A sneakerek világa 2023-ban egy sokszínű, eklektikával teli show, ahol a leghíresebb sportolók futócipői mellett olyan kollaborációk is megjel
A Meet the Crew sorozatban minden hónapban interjúkat készítünk a Footshop csapat tagjaival, ezúttal először látogatjuk meg az ügyfélszolgálatos csapatunkat. A meghívást Annette fogadta el, aki a Németországból érkező rendelésekkel kapcsolatos kérdésekért felel. Amikor kikapcsolja a céges számítógépet, a barátságos ügyintézőből magabiztos művész válik, akinek több hobbija van, mint a sneakerek - és ezek közül többről is beszélgettünk a következő sorokban.
Kötelező kérdés az elején, hogyan kerültél a Foo
A Footshop téli kiárusítása továbbra is tart. E sorok írásakor már 6562 terméket leáraztunk, ami nagyszerű hír, de azt hiszem, nem mindenkinek van ideje ennyi potenciális akciót átböngészni. Nekem ez az idő kifizetődik, ezért 27 rejtett gyöngyszemet tudok bemutatni nektek a kiárusításunkból, ahol a nagy akciók csak a kezdet.
A listán természetesen főleg sneakereket találsz, de akadnak ruhák és eredeti kiegészítők is. Igyekeztem minden terméket a kedvezmény mértéke, az elérhető méretek száma és a kulturá
Január elején az év cipőjéről beszélni talán kicsit korai még, de ebben a cikkben több olyan okot is bemutatok, amelyek erősen a Nike Zoom Vomero 5 mellett szólnak. A Nike régi-új sziluettje már több színben is elérhető a Footshopon és kiérdemli a figyelmeteket.
Az elmúlt két évben több trend is párhuzamosan futott a sneakerek világában. Ezek közül néhányat csak úgy lehet leírni, hogy a márkák egyfajta kísérletet tesznek arra, hogy egy adott trendet rábírjanak az emberekre. Ilyen például a retró sziluet
Egy olyan világban, ahol a trendeket nap mint nap újabbak váltják fel, és a divat állandóan mozgásban van, néhány dolog továbbra is változatlan és megingathatatlan marad. Az egyik ilyen dolog a barátság. Legújabb kollekciónk pontosan ezt ünnepli a Club de Sport Métronome helyi deszkás márkával együttműködve. Ez a kapcsolat mélyen a márkáink gyökereihez nyúlik vissza, és Roman Lišivka és Peter Hajduček – a márkák alapítói közötti kapcsolatot tükrözi, akiket sokkal több köt össze, mint csupán az üzlet.
Roman és Peter útja szülővárosukban, a szlovákiai Kassán kezdődött, ahol gyermekkori barátságuk valami maradandóvá és mélyrehatóvá fejlődött. Arisztotelész „erényes barátok” kifejezése nem is lehetne találóbb leírása megbonthatatlan köteléküknek – az a fajta barátság, melyben az emberek őszintén törődnek egymással, értékelik önmagukat, és arra törekszenek, hogy javítsák egymás jellemét és segítsék egymást a fejlődésben. Mindketten a mély és tartós kötelékre emlékeznek, ami még gyerekkorukban indult és az idők során tovább fejlődött. Roman felidézi Peter nyugodt természetét, és azt, hogy ez még ma is inspirálóan hat rá. Peter arra emlékszik, hogy Roman mindig úgy osztozott meg vele mindenben, mintha a testvére lenne. Sok gyermekkori barátságtól eltérően személyes kötelékük megingathatatlan maradt, annak ellenére, hogy a Métronome és a Footshop külön nevekké váltak az iparágban.
A kollekció, mely közös utazásaink, a városaink, nyomát viseli, nemcsak barátságunk, hanem a nagy művészek és a kulturális örökség előtt is tiszteleg. Különleges minták, kiemelkedő minőségű pólók és pulóverek, az innovatív 3D-s FTSHP nyomat és a legendák iránti tisztelet csak néhány elem, amik különlegessé teszik a kollekciót.
Roman Lišivka, profi gördeszkás és a Club de Sport Métronome márka tulajdonosa megosztott velünk néhányat az ötletekből, amik hozzájárultak az egyedülálló kollekció megszületéséhez.
„Rengeteg emlékem van Péterrel, de nagyon szeretek arra emlékezni, amikor iskola előtt vagy után találkoztunk, és együtt éltük meg a gyerekkorunkat. Ezek a deszkázás, a szabadság, a közös élmények évei voltak, olyan mintha a testvérek lennénk. Gyönyörű, gondtalan napok voltak azok, amikor azt csináltunk, amit csak akartunk, az idősebb testvéreink által inspirálva. Erős köteléket érzek köztünk, amit a szívemben hordozok.”
Mikor jött az ötlet, hogy létrehozzátok a Footshop és a Club de Sport Métronome közös projektjét?
„A Footshop és a Métronome együttműködésének ötlete egy ideje már felmerült bennünk, amikor Péterrel néhányszor találkoztunk, és felidéztük gyermekkorunk emlékeit, amiket fiatal korunk óta magunkban hordozunk. Úgy éreztem, jó ötlet lenne valami klassz dolgot csinálni, ha a körülmények engedik. Nem kellett sok idő, mire belevágtunk a dologba”.
„Mindig is szerettem a divatot, és gyerekkoromban anyukám néha készített nekem deszkás márkák logóival ellátott pólókat. Emlékszem, hogy a barátaim átjöttek hozzánk, hogy ők is nyomtassák a pólóikat. A Métronome megalkotásánál meg kell említenem Marek barátomat is, aki a márkánk társalapítója és szíve.”
Szerinted melyik városnak van a legegyedibb építészete és hangulata?
„Egy kis időt töltöttem a napsütötte Barcelonában. Az a város igazán lenyűgözött az építészetével, energiájával és a deszkázás iránti érzékével. De nagyon szeretem Prágát.”
Mi a Footshopnál deszkás cipők értékesítésén nőttünk fel, még mindig kínálunk olyan sneakereket, amikben simán hasíthatsz. Melyik a kedvenc cipőd, amit a mindennapi edzéseken viselsz?
Ez a kollekció több, mint egy fashion-statement; ez egy emlékeztető az értékekre, melyek összekötnek minket, és a barátságra, ami minden kihíváson keresztül kitart. A Footshop és a Club de Sport Métronome büszkén mutatja be együttműködésünk eredményét, ami éppoly egyedi, mint a mögötte álló történet.
Gyere és osztozz velünk a kollekció örömében!. Már elérhető online, a mobilalkalmazásban és minden üzletünkben. Ünnepeljük a barátság művészetét, ami túlmutat a divaton, és bizonyítja: egyes kötelékek valóban örökké tartanak.
1906-ban, Boston szívében, az Egyesült Államokban egy különleges utazás kezdődött a New Balance Arch Support Company-val. Ez nem akármilyen friss vállalkozás volt; ez volt a kezdete egy olyan cipőkészítő örökségnek, ami a minőségre és a kényelemre összpontosít. Visszatérve a mába, az örökség folytatódik a New Balance Made termékcsaláddal – egy különleges cipőkollekcióval, ami a prémium minőségről és az igazi kézműves munkáról szól.
Minden eddigi felülmúlva: New Balance Made
Egy olyan korban, amikor a mennyiség gyakran felülírja a minőséget, a New Balance másképp gondolja. Az USA-ban és az Egyesült Királyságban odafigyeléssel gyártott Made termékcsaládjával a New Balance a prémium minőség védnöke a sneaker-világában. Ezek nem csupán sneakerek, hanem kézzel készített remekművek, melyek 70%-os vagy annál nagyobb hazai értékkel büszkélkedhetnek. Igen, jól olvastad, kézzel készítették. Ez a kézműves munka iránti elkötelezettség az oka annak, hogy ezek a sneakerek magasabb árkategóriát képviselnek, ami nem nagy ár a páratlan kiválóságért.
Ikonikus modellek: A New Balance 990-es széria
Hogy melyik modellekről is van szó konkrétan? Ha a New Balance Made-re gondolsz, az ikonikus 990 és annak változatai a V1-től a V6-ig kell hogy eszedbe jussanak. Ezek a modellek több mint egyszerű cipők – a stílus és igényesség megtestesítői. A New Balance Made termékcsalád keretében készült sziluettek listája azonban folyamatosan fejlődik, mindig meglepő és örökké lenyűgöző.
A precizitás tánca: Kézművesség minden lépésben
Képzeld el: minden New Balance sneaker, ami a vállalat öt New England-i gyárának egyikében születik, mindössze 22,5 másodperc hírnevet élvez minden egyes gyártási állomáson. De ó, micsoda precíziós tánc ez a 22,5 másodperc! A gépi és a kézi szakértelem a hatékonyság balettjében egyesül, és több mint 4 millió cipő – a New Balance teljes termelésének nagyjából egynegyede – készül belföldön. Ez a teljesítmény megerősíti a New Balance státuszát, mint az egyetlen olyan nagy cipőmárka, akik ilyen mennyiségben gyártanak belföldön.
Az ikonikus gyár az egyesült királyságbeli Flimby-ben
Amikor a New Balance elhíresült „Made” termékcsaládjáról beszélünk, nem lehet kihagyni az Egyesült Királyságban, Flimbyben található ikonikus gyárat sem, ahol az uniós piacra szánt modellek nagy része készül. A gyár több mint 40 éves hagyományokkal büszkélkedhet. Kollégánkat, Peter „Kovo” Kováčot meghívták a telephely 40 éves évfordulójának megünneplésére. Tekintsd meg a Flimby gyárban tett látogatásnak szentelt teljes blogbejegyzést.
Miért a New Balance Made?
Hogy miért is érdemes a New Balance Made mellett dönteni? Mert minden egyes lépés egy pár ilyen cipőben a hagyományokról, a kézművesekről, akik hisznek a mesterségük szépségében, és a több mint egy évszázados örökségről suttog. A cipő viselése nem csupán egy divat-döntés, hanem a minőség, a tartósság és az a fajta kényelem, ami csak a gondossággal és precizitással készült termékekből fakad.
Kösd be a fűzőt a Footshoppal
Készen állsz arra, hogy megmártózz a kézműves tökéletesség világában? A New Balance Made termékcsalád a Footshopban vár rád. Itt nem csak a sneakerekről van szó, hanem a történetekről, amiket mesélnek, az utazásokról, amelyekre elindulnak, és a lábnyomokról, amiket majd maguk után hagynak. Fedezz fel egy olyan kollekciót, ahol minden egyes darab egy mestermű, ahol minden egyes fűző az amerikai és brit kézművességről mesél.
Lépj be a rendkívülibe. Találd meg a New Balance Made cipődet kizárólag a Footshopban. A lábad nem érdemel ennél kevesebbet.
TSHP Halftone Drop a korábbi Footshop Everyday drop kollekció folytatása. Vagy inkább egy „testvér egy másik anyától”. Kicsit pimaszabb, kicsit merészebb, de határozottan feltűnőbb. A Halftone drop-ban ugyanazokat az alapanyagokat használtuk, mint az előző kollekcióban, csak most egy merész FTSHP mintával egészítettük ki az elejét. Egy olyan masszív nyomtatás, amely még évek múltán sem kopik le. Ami persze nem vonatkozik a szándékosan mosott színre, melyeket egyenként egy speciális savas technikával mostunk ki az egyedi megjelenés érdekében.
Mindezek mellett az FTSHP Halftone Drop ugyanazzal az alappal rendelkezik, mint az Everyday kollekció. A tökéletes hoodie, a tökéletes pulóver és a tökéletes póló. Az elérhető legjobb alapanyagot választottuk a legmagasabb grammarányban, és mindent speciális technikával mostunk a kényelem és az egyedi megjelenés érdekében, megteremtve ezzel ruhatárad új kedvencét. Az FTSHP Halftone Drop-ot a földszínekre hangoltuk – fekete, khaki és sötétszürke színben, ami tökéletesen illik az aktuális szezonhoz.
Tartsd szemmel a Halftone Drop-ot, hogy egy új hoodiet, pulóvert vagy pólót adj a gyűjteményedhez, hogy könnyedén összehangolhasd az Everyday Drop darabjaival vagy bármi mással a ruhatáradban.
A pólók prémium 250 gsm pamutból készültek és savval mosottak, hogy tökéletesen kopott színt kapjanak. Kézzel, egyenként mosták, így minden darab egyedi. Az elülső oldalon egy szembetűnő FTSHP print található, ami nagy sűrűségű tintával készült. A hátoldalon ezután egy üzenet közli, hogy milyen gyakran érdemes viselni a pólót. A hátoldalon lévő, ferdén varrott, címke a mi kézjegyünk. Méretre pontosan illeszkedik.
Ebben a hoodie-ban úgy fogod érezni magad, mintha egy felhőbe burkolóznál. A legfinomabb francia frottír pamutot használtuk, nehéz, 550 gsm súlyban. A még jobb tapintás érdekében a pulóvert enzimes koptatással kezeltük. Az elülső részen nagy sűrűségű festékkel készült, szembetűnő FTSHP print kapott helyet. A hátoldalon ezután egy üzenet tájékoztat arról, hogy milyen gyakran érdemes viselni a pulóvert. A hátoldalon lévő, ferdén varrott, címke a mi kézjegyünk. Méretre pontosan illeszkedik.
Nos, ez a pulóver olyan érzést ad, mintha ölelgetnének. A legfinomabb francia frottír pamutot használtuk, nehéz, 550 gsm súlyú anyagból. A még jobb érzés érdekében a pulcsit enzimes mosással kezeltük. Az elején egy jellegzetes FTSHP nyomtatás található nagy sűrűségű tintával. A hátoldalon egy üzenet tájékoztat arról, hogy milyen gyakran érdemes viselni a pulóvert. A hátoldalon lévő, ferdén varrott, címke a mi kézjegyünk. Méretre pontosan illeszkedik.
Tokió nyüzsgő utcáin, ahol a divat virágzik és az egyéniséget ünneplik, egy név beírta magát a streetwear történetének vibráló szövevényébe: Nigo. Az 1970-ben Tamaoki Nagao néven született Nigo útja a Popeye magazin által inspirált divatrajongóból az ikonikus A Bathing Ape (Bape) alapítójává és a Kenzo főtervezőjévé vált, története nem kevesebb, mint legendás. Merüljünk el Nigo életének, karrierjének és az általa a világra szabadított kulturális jelenségnek a színes történetében.
Korai időszak és inspiráció
Nigo divat iránti rajongása a 80-as években bontakozott ki, amikor felfedezte az 50-es évek Americana stílusát Japánban. A 18 éves korában Tokióba költözött, hogy a Bunka Fashion College szerkesztői szakán tanuljon, és ezzel kezdetét vette az útja. Az olyan magazinok, mint a Takarajima és az olyan ízlésformálók, mint Hiroshi Fujiwara eklektikus ízlése hatására kezdett kialakulni Nigo egyedi látásmódja. A Takarajima magazin Last Orgy című, divatnak szentelt rovata volt ugyanis, amelyet nem más írt, mint maga Hiroshi Fujiwara. (Hiroshiról többet találsz régebbi blogunkban itt)
Popeye Magazine és a Last Orgy 2
Nigo a Popeye Magazine írójaként és stylistjaként lépett be a divatvilágba, ahol a Last Orgy 2 nevű rovatot vezette, amely Fujiwara munkássága előtt tisztelgett. Ez idő alatt alakult ki a kapcsolata Jun Takahashival és Hiroshi Fujiwarával, ami megalapozta jövőbeli vállalkozásait.
A „Nigo” név eredete
Amikor a fiatal Tamaoki Nagao belépett a divat világába, Takarajima és a Popeye magazinból merített inspirációt, Jun Takahashi bemutatta őt példaképének, Hiroshi Fujiwarának. Ahogy a 2 kreatív kapcsolata egyre szorosabbá vált, a körülöttük lévő emberek elkezdték észrevenni, hogy hasonlítanak egymásra. Ezért Tamaoki a „Nigo” becenevet kapta, ami azt jelenti, hogy a második. Nigo méltósággal fogadta a becenevet, mivel Hiroshi-t tekintette az első számúnak.
Nowhere Store
1993-ban Nigo és Jun Takahashi merész lépésre szánta el magát, és megnyitották első közös üzleti vállalkozásukat, a Nowhere üzletet Uraharában, a rejtett Harajukuként is ismert városhrészben. Az üzlet egyik felében Takahashi Undercover márkáját mutatták be, míg a másik felében Nigo gondosan összeállított választékát, köztük olyan ikonikus darabokat, mint az adidas Superstar. Ez az együttműködés azonban kihívásokkal szembesült, mivel Nigo választékának nehezen talált piacot.
A Bathing Ape születése
A majmok bolygója film ihlette Nigo-t, aki SK8THING grafikus tervezővel közösen hozta létre az A Bathing Ape-t. Maga a név egy népszerű japán idiómára utal: „Egy fürdőző majom langyos vízben”, amely a társadalomban való túlzásokba esést írja le. A márka kezdeti éveit a pólók gyártása jellemezte, melyeket egy egyedi marketingstratégiával terjesztettek – a felét eladták, a másik felét pedig barátaiknak adták, exkluzív hype-ot teremtve a márka körül.
Kultusz és globális elismerés
A Bathing Ape jelentős teret nyert, és kulturális jelenséggé vált Harajukuban. A 90-es évek közepén a haradzsukui fiatalok egyik fele majomfejet viselt, a másik fele pedig hatalmas sorban állt, hogy megkapja a sajátját. Az olyan nagy márkákkal és művészekkel való együttműködések, mint a Pepsi és a Futura, a Bape-t a globális színpadra repítették. A 90-es évek végére a Bape hat üzletet nyitott Japán-szerte, megszilárdítva ezzel státuszát az utcai ruházkodás területén.
A Bape fejlődése és kollaborációk
Nigo tovább feszegette a határokat a Bape Sta-val, amely a Nike Air Force 1 egyedi változata. A Swoosh-t egy csillag és egy villám-csóva váltotta fel. Az „Air”-t „Bape”-re és „Ape”-ra cserélték. Később Nigo olyan befolyásos művészekkel való kollabokat zsebelt be, mint Kanye West és Kaws, így a sneakereit gyűjtői tárgyakká emelte, és olyan trendeket hozott létre, melyek a jövőben uralni fogják az iparágat.
A márka ikonikussá vált majomfejes logója és színes kapucnis pulóverei révén is. A meredekebb árfekvés megmutatta, hogy a streetwear darabokat luxuscikknek is lehet tekinteni. Ez volt az egyik első olyan pillanat, amikor a streetwear beszivárgott a high fashion kifutókra, amit ma már oly sokszor látunk, de akkoriban nem volt megszokott.
Pharrell és a BBC Icecream
Az amerikai kultúra és az Ametora élethosszig tartó inspirációként szolgál Nigo számára. 2000 elején Pharrell Williams nagy rajongója lett. Ekkoriban kapott egyedi ékszereket Jacob „The Jeweler”-től, ugyanattól a személytől, aki Pharrell egyedi darabjait készítette. Mivel Nigo ugyanazokat a darabokat kérte, amiket Pharrell is kapott, Jacob úgy döntött, hogy bemutatja őket egymásnak – ez a streetwear történetének egyik legkreatívabb együttműködésének kezdetéhez vezetett.
Amikor Pharrell Tokióba látogatott, hogy együtt lógjon Nigóval és az SK8thinggel, megemlítette, hogy szívesen létrehozná saját márkáját, ami 2003-ban a BBC/Icecream megalapításához vezetett. A márka a Bape-től merített komoly inspirációt, és a harsány nyomatok és élénk színek hullámát meglovagolva hamarosan az iparág csúcsára jutott.
Merészkedés a luxus felé
2005-ben Nigo a Bape első üzletének megnyitásával a New York-i Sohóban prezentálta a streetwear és a high-fashion ötvözetét. Az üzlet bemutatta, hogy a streetwear üzletek magas színvonalú élményt nyújthatnak – ahol minden darabot művészeti alkotásként mutattak be.
Jóval azelőtt, hogy Virgil Abloh kezdeményezte volna a Nigo és a Louis Vuitton közötti együttműködést, vagy mielőtt a Kenzo felvette volna Nigót kreatív igazgatónak. A tervező kapcsolata a LV-al már virágzott, amikor 2004-ben Pharrell-lel együtt Marc Jacobs meghívta őt egy szemüveg kollekció megalkotására. A „Millionaire” névre keresztelt napszemüveg akkoriban az egyik legkeresettebb szemüveg lett. A napszemüveg annyira ikonikus volt, hogy Virgil úgy döntött, hogy 2019-ben az LV számára készített első kollekciójával tiszteleg a Nigo előtt egy új iteráció – 1.1. Millionaire napszemüveg – kiadásával.
Távozás a Bape-től és a Human Made elindítása
Hihetetlenül sikeres 17 év után az A Bathing Ape kezdte elveszíteni lendületét, és pénzügyi nehézségekkel nézett szembe. Ekkor Nigo úgy döntött, hogy lemond a vezetői szerepről, és eladta a Bape részvények 90%-át a hongkongi székhelyű I.T. Company Ltd. kereskedőnek 2,8 millió dollárért.
A történet azonban még korántsem ért véget. Senki sem maradhat örökké fiatal, és előbb-utóbb az ember felnő a színes kapucnis pulóverek és merész nyomatok tervezéséből. Ugyanez történt Nigóval is. Ahogy a tervező érettebb lett, és a stílusa is változott, egyre inkább a felnőtt darabok érdekelték, melyeknél a kézművességen van a fő hangsúly. Ez a változás eredményezte a Human Made elindítását – Nigo kreatív útjának egy újabb fejezetét. A márkanevet a majom emberré válása ihlette.
Az Uniqlo UT vonalának felemelése kreatív szemlélettel
A Bape-korszak után Nigo és befolyása az Uniqlo UT-ra is kiterjedt, ahol ő lett az első kreatív igazgató. Az első Uniqlo UT pólók, amelyeket Nigo dobott piacra, egy új pólómodellt vezettek be, amit „The New Model T”-nek neveztek el, és számos Star Wars, Line Friends, Peanuts és egyéb kollaborációt tartalmaztak. „Ez a vállalat globális elérhetőségéről szólt – mondta Nigo. Nigo kihasználta befolyását, hogy ikonikus művészeket vonjon be az Uniqlo UQ részlegével való együttműködésre. Néhány név közé tartozik Jun Takahashi és Pharrell. Az Uniqlo legnagyobb együttműködése aztán Kaws-al jött létre. Az egyedülálló kollabok még egyszer hangsúlyozták a művészek kreatív szemléletét, és az Uniqlo-t a ma ismert globális szintre emelték.
Együttműködés a Louis Vuittonnal és a Kenzóval
Ahogy Nigo folytatta kreatív útját, összebarátkozott Virgil Abloh-val, akivel szoros munkakapcsolatot alakított ki. Ez vezetett egy újabb együttműködéshez Nigo és a Louis Vuitton között. A 2019-ben bejelentett együttműködés 2 kollekcióból állt, ahol Nigo kölcsönözte a luxusház kreatív irányát.
A japán tervező olyan motívumok használatával tette érezhetővé jelenlétét, mint a kacsák, szívek és tigrisek, amik gyakran szerepelnek a Human Made kínálatában, miközben a brit Savile Row és a mod korszak előtt tisztelgett a folyamat során. Az LV ikonikus Damier- és monogram-nyomatainak újragondolása is szerepelt a farmerdarabokon és bőrárukon megjelenő csöpögő panelezésen keresztül, amelyet nem lehetett nem összekapcsolni Nigo korábbi, a BBC ICECREAM-mel folytatott munkájával.
Miután évtizedekig alakította a modern luxust, olyan vállalkozásain keresztül, mint a Bape, a BBC ICECREAM és a Human Made, Nigót 2021. szeptember 20-án bejelentették a francia luxus divatház, a Kenzo új művészeti igazgatójaként.
Nigo az Instagramján jelentette be az új kinevezést, mondván, hogy A Kenzo san kézműves szellemének átörökítése egy új KENZO megteremtéséhez 30 éves karrierjének legnagyobb kihívása, de a csapattal együtt ennek kívánja magát szentelni.
Nigo útja a feltörekvő divatújságíróból a streetwear és a luxusdivat úttörőjévé vált, ami a látnoki képességeit bizonyítja. Kreativitásával, együttműködéseivel és vezetői szerepeivel továbbra is formálja az iparágat, Nigo ma is olyan befolyásos személyiség, akinek hatása a modern divatra mélyreható és örökké tartó.
A Footshopnál nagyon izgatottak vagyunk, hogy Nigo legjelentősebb streetwear alkotását kínálhatjuk: A Bathing Ape. Az ikonikus cápás pulóverek, majomfejes pólók és Bape Sta sneakerek hamarosan elérhetőek lesznek a Footshopnál. Maradj velünk.
Ráadás: Nézd meg Nigo hihetetlen popkulturális gyűjteményét.
Biztos van egy pulóver a szekrényedben, ami mindenre emlékszik, és a barátnőd/pasid/anyukád/apukád vagy ki tudja, ki kérte már ezerszer, hogy végre a kukában landoljon? De egyszerűen nem akarsz megszabadulni tőle a világért sem? Mert bár annyira kopott, valójában ez a legkényelmesebb és legkedvesebb cucca a szekrényedben. Az Everyday drop megjelenésünk pont ilyen.
Létrehoztunk egy olyan kollekciót, ami pólókat, pulóvereket, melegítőnadrágokat és sapkákat tartalmaz a mindennapi viselethez. Alapvető dolgok, amikhez minden nap nyúlhatsz. Mert tökéletesen illenek majd az outfitjeidhez. Hónapokat töltöttünk azzal, hogy az Everyday drop kollekció minden egyes darabját tökéletesre hangoljuk. A piacon megtalálható legjobb alapanyagokból. Masszív szabás és egyedi mosási hatás. Csak a tökéletes darab, amit nem akarsz majd lecserélni.
Szeretnél többet tudni? Gyere és fedezd fel velünk a Footshop Everyday drop-ot!
A kollekció tartalmaz pólókat, pulóvereket, melegítőnadrágokat és sapkákat.
A póló anyaga olyan puha, hogy imádni fogod. A prémium 250 g/m2 pamutot savval mostuk a tökéletes fakó árnyalat érdekében. Minden pólót külön mosnak, így mindegyik egy kicsit másképp néz ki és teljesen egyedi. Emellett fedezd fel az apró szövött és fémes részleteket is, amikor először felveszed a pólót.
A kapucnis pulcsik prémium 550 g/m2 pamutból készültek – ez aztán a nehézsúly! Egy masszív pulóver, amit minden hidegebb hónapban értékelni fogsz, mert még kabátot sem kell rá dobnod. Oversized, laza szabású, így ha általában L-es méretet viselsz, vedd fel ugyanezt a méretet a pulóverünkkel, és annál kényelmesebben fogod érezni magad benne.
A pulcsi valószínűleg a kedvenc darabunk az egész kollekcióban. Egy sokoldalú pulóver, amit minden nap számtalan variációban viselhetsz. A kapucnis pulóverekhez hasonlóan a crewneckek is 550 g/m2 pamutból készülnek, és kényelmes, laza szabásúak.
Mindkét pulóvert párosíthatod a melegítőnadrággal is, hogy teljes, szettet kapj. Ugyanaz a súly, ugyanaz a kényelmes french-terry pamut, és uniszex, mert az egyetlen szex, ami miatt agyalhatsz, az az, hogy milyen lesz ma este.
A fejfedőket ugyanolyan mosott színekben készítettük, mint a ruhákat, és mindenki számára van valami. Ha szereted a baseball sapikat, minden nap viselni fogod az Everyday drop dadcap sapkánkat. Vannak, akik a halászsapkát kedvelik, mint a Yung Lean, így azt is három színben kínáljuk. De tél van, ezért a lehető legtöbb színben vannak klasszikus meleg sapkáink is. Ó, és a nem termikus akril helyett pamutot választottunk, hogy extra meleg legyen az extra hidegben.
Tényleg mindent beleadtunk az Everyday Drop-ba. Minden részletre odafigyeltünk. Könnyeket, vért és verejtéket fektettünk bele. Mindent vagy semmit.
A Footshop Everyday drop már elérhető online, a mobilalkalmazásban és az összes üzletben.
A színek, a virágok és a tavaszi nyugalom ideje lejárt. Kezdődik a nyár, lángoljon hát! Ez csak egyet jelenthet – a Footshop máris megtelt az új nyári kollekciókkal, melyek a nyárhoz hasonlóan a HOT szót testesítik meg. Idén úgy döntöttünk, hogy nem félünk a hőségtől, ellenkezőleg, sztoikusan fogadjuk azt minden velejárójával együtt. Ebbe beletartoznak az olyan fesztiválok is, mint a legendás Burning Man – a merészség, a vadság és az egyedi stílus volt az inspirációnk. Fedezd fel az új nyári kollekciókat a Footshopon és éld át a tüzet! Lángoljon a nyár!
Egyedi termékválasztékunk mellett a Kuba Zeman által tűzálló lencsével készített fotósorozatból megtudhatod, hogy pontosan hogyan is néz ki, amikor javában ég a nyár.
Rövid kihagyás után visszahozzuk az On Feet sorozatot a Footshop blogon, ahol az elmúlt hét legjobb sneakereit találod, úgy fotózva, ahogyan azok a való világban, egy nagyváros utcáin is megállják a helyüket. Mostanában a New Balance kosaras sziluettjei uralkodnak, de nem szabad kihagyni a Nike űrkorszak-beli cuccait sem, vagy (mint mindig) a Karhu egyik legjobb ár/teljesítmény/stílus arányú cipőjét. Szóval nézd meg őket, és válaszd ki azokat, amiket szívesn látnál viszont lábadon.
New Balance 550
Kevés sneaker okozott akkora felfordulást a sneakerek világában, mint a tavaly visszatérő New Balance 550. Érdemes megemlíteni, hogy hype-jukat nagyban segítette az Aimé Leon Dore-ral való rendkívül sikeres együttműködés, ez az alacsony szárú kosaras sziluett a mai napig lovagolja a hullámot. Nem csak a színekről van szó, amiben az amerikai márka totális trendteremtő, hanem az általános retro esztétikáról és a kényelemről is – több forrásból, köztük a sajátomból is megerősíthetem, hogy az 550-es könnyedén idomul lábadhoz, amit már az első heti viselés után érezni fogsz. Válassz különböző anyagok és színek közül a Footshopon.
Miután már elkezdtem az 550-essel, nem tudom mással folytatni, mint nagyobb testvérével, a New Balance 650-el. Ezek a sneakerek még inkább ‘kosarasabb’ megjelenésűek – ha tényleg azt tervezed, hogy a két kosár közötti teret uralod velük, akkor mindenképpen ez a jobb választás – a kényelem terén is ugyanúgy hozzák az összes pozitívumot. Jön a nyár, és véleményem szerint nem sok olyan modellt találsz, ami jobban passzolna rövidnadrághoz, mint a New Balance 650-es. Ha a stílust helyeznéd előnybe azzal a kockázattal, hogy a lábad egy kicsit megizzad, akkor ez a cipő tényleg neked való.
Ezzel inkább a hölgyeknek fogok kedveskedni, mert az új Nike Air Max 95-ösök közül a legjobbak csak nekik és a kisebb lábú uraknak (ezen már nem is sopánkodok inkább). Az űrruhára emlékeztető ezüst felsőrész, ami visszaveri a napsugarakat és elvakít minden járókelőt, számomra az egyik legzseniálisabb tulajdonsága a párnak. Szándékosan mondom, hogy az egyik legzseniálisabb, mert az első díjat a cipőfűzők helyett a felhúzós rendszer kapja, ami a kilencvenötösnek oylan outdoor hangulatot kölcsönöz, ami jelenleg is uralja a sneaker világ trendjeit. Egyszóval egy remek hibrid, ami nem hiányozhat a cipősszekrényedből.
Nem csak a Footshop nagy kedvence, hanem alapvetően globális szinten is, a finn ikon Karhu. Egy márka, amit nem azért veszel, hogy flexelj, hanem mert jól akarsz kinézni, de legfőképp a minőség miatt. A Karhu nem adja fel könnyen és önmaga mellett az egész öltözékedet is összetartja. Mert ahogy erről a márkáról szoktam mondani, aki Karhu-t visel, az mindig jól néz ki. Ez legalább egy ok arra, hogy felfedezd a finn klasszikus tavaszi szállítmányát.
Mik a legjobb sneakerek idén tavasszal? Egyrészt úgy tűnik, hogy még a hírhedt „lenni vagy nem lenni” kérdésre is könnyebb lehet választ találni – viszont van 11 olyan modellem számodra, melyek nagyban megkönnyítik a keresést. A trendek, a divatmagazinok leggyakoribb témái, a közösségi médiát uraló stílusok és egy kis személyes vélemény alapján elhoztam nektek a legjobb sneakerek listáját, amiket tavasszal is hordhattok és nem kell levennetek egészen a következő tél kezdetéig.
A tavasz trükkös lehet sok szempontból. Néha olyan, mintha esős ősz lenne, máskor meg majdnem olyan, mintha nyár közepe lenne. Nem könnyű megtalálni a minden körülményekhez tökéletes és a különböző tevékenységekhez alkalmas sneakert, tekintettel a virágzó évszak adta lehetőségekre. De ezzel a választékkal nem biztosan nem lőhetsz mellé. Különböző márkákat, mint a Nike, az adidas, az Asics vagy a New Balance, különböző fazonú, anyagú és típusú párnázási technológiájú cipőket szedtem össze. Igyekeztem kihagyni az olyan halhatatlan alapdarabokat, mint a Nike Air Force, a Nike Dunk, az adidas Superstar vagy a Vans Old Skool – úgy gondoltam hogy ideje adni egy csipetnyi egyediséget a Footshop tavaszi sneaker-válogatásához, ami nem csak a kedvenc outfitedhez, de a lelkedhez is passzol majd. De elég a szavakból, fedezzük fel a legjobb tavaszi cipőket:
NIKE TERMINATOR HIGH
Az oregoni ikon sok év után hozta vissza a Terminator sziluettet, amely 1985-ben mutatta be a világnak a sztárt olyan selymes bőrben, mint az egyetemi kosárpalánkok hátfalai, ahol a kor legnagyobb tehetségei szereztek pontokat. Ez a tökéletes alternatíva a magas Air Forceok vagy a Dunkok mellé, így kitűnhetsz a többiek közül a modern retro stílussal és a látványos színkombinációkkal. Fedezd fel a Nike Terminator High különböző színváltozatait a Footshopon, és győződj meg a bennük rejlő lehetőségekről, stílus és a mozgás terén is, amit egy sikeres hárompontos dobással koronázhatsz meg.
A francia Hoka One One márka felforgatta a futócipők világát. A Clifton 8 formájában díjnyertes futócipőik új generációját hozzák el, könnyű és energikus habbal, ami minden lépésnél és pattanásnál érezteti előnyeit. A legjobb, hogy akkor is élvezni fogod a tiédet, ha nem vagy a futás híve. Sőt, a Hoka One One cipőket egyre gyakrabban látni hétköznapi sneakerként a városban. Ez nem is csoda – mindenki imádja a kényelmüket, különösen ebben a teljesen fekete változatban, ami bármihez könnyen passzol, így az outfitedre rányomja a bélyegét a kényelemmel alátámasztott elegancia. Röviden: tavaszi sneakere, ami nem hagy cserben.
Egy hagyomány, amely a mozgás, a minimalista japán esztétika és az egészséges elme és az egészséges test összekapcsolásának értékeire épül. Ez a legendás Asics, akik különösen az utóbbi években egyre magasabbra kerültek a divatkritikusok által legelismertebb cipők listáján. Az Asics a sikeres 2022-es évet egy három modellből álló kollaborációval követte, melyet januárban jelentetett meg. Először a francia A.P.C. márkával, majd a koreai Andersson Bell márkával. Az eredmény hat gyönyörű, a tavasz szinte összes színét felvonultató sneaker lett, olyan outdoor stílusban, melybe nem csak a sneakerheadek szerettek bele. Csapj le az Asics Gel-Sonoma 15-50 számos elérhető színváltozatának egyikére a Footshopban, és gazdagítsd a cipős szekrényedet személyes véleményem szerint az idei tavasz egyik no. 1 sneakerével.
A levegővel töltött párna mindig jó, de mi van ha az egész talpat átöleli? Olyan érzés, mintha egy felhőn lennél. Pontosan ez a helyzet a Nike Air Max 97 sziluettel, melyet a Footshopon jelenleg 20 színben találhatsz meg. A valaha volt legsikeresebb, Air Max sneaker-családból a 97-es az, amely megjelenésekor a legnagyobb változást hozta a sneakerek futurisztikus megközelítésében, így nem csak időtlen jellege miatt maradt élő legenda több mint negyed évszázaddal később is. A Nike Air Max 97-gyel megkoronázhatod techwear outfited, vagy adj esélyt a prémium dizájnnak, és viseld lazán egy állásinterjúra.
Kezdem egy linkkel az év eleji cikkemhez, ahol arról írtam, hogy az adidas miért tekinthet sikeres 2023-as évre. Az egyik ok az iránymeghatározás volt, ami a klasszikus sziluettekhez való visszatérést jelentette, melyek a múltban elhozták a három csík világhírét. Pontosan ez a helyzet az adidas Samba esetében is. Nemcsak a közelmúltban karolták fel olyan trendteremtő hírességek, mint a híres páros, A$AP Rocky és Rihanna, hanem visszatértek mindazok cipőszekrényébe, akik egy stílusosan egyszerű, a legújabb trendekhez szépen illeszkedő sneakerre vágynak. Az eredmény sajnos az, hogy az adidas Samba minden egyes OG változatának (képünkön) készlete általában csak néhány napig tart ki. Szóval próbálj szerencsét, és ha meglátod a Footshopon, ne habozz.
Nemrég írtam a Nike ACG Lowcate-ről, mint a leginkább alulértékelt outdoor modellről. Hogy miért is? Mert ez a praktikus technológia, a strapabíró anyagok és a korábban említett outdoor stílus nagyszerű ötvözete, így remek választás minden városi kalandor számára. Hétközben iskolába és munkába, hétvégén kirándulásra. Az all-in-one sneaker, amely kényelmesen végigjár veled egy földutat és megmászik veled egy sziklás lejtőt. Ráadásul rengeteg színváltozatban kapható a Footshopon. Biztos vagyok benne, hogy könnyedén tudsz majd választani közülük.
A tavaszi sneakerek és a Salomon nem csak az ACS Pro modellről szól. Ha a márka legtöbb modelljét, mint például az XT-4, XT-6 vagy XT-Quest 2, ide tudnám tenni, megtenném, de mivel az elmúlt év(ek)ben állandóan ezekről beszéltem, ezért inkább most az ACS Pro-ra koncentrálok. Ez a technikailag igen fejlett modell nagyszerű talprésszel, rendkívül légáteresztő felsőrésszel és bájosan sokféle részlettel rendelkezik, legyen az a fűzőn található ezüst D-gyűrűk, a különleges fűzőrendszer vagy a dupla sarokpánt. Mindeközben ezeket az outdoor elemeket egy elegáns köntösbe csomagolja, ezüstös részletekkel, fényes panelekkel így egy olyan összképet nyújtva, amit szinte kár, csak a sáros erdei ösvényeken viselni. De persze ott sem hagynak cserben.
Még január elején vettem a bátorságot, hogy közzétegyem azt a kijelentést, miszerint a Nike Zoom Vomero 5 az év cipője címre pályázik. A Nike valóban felfedezte az X-faktort ebben az old-school modellben, ami az elmúlt hónapokban sokakat arra késztetett, hogy a rivális sportmárkák, például az Asics és a Salomon helyett ezt az új sneakert húzzák fel. A Zoom Vomero 5 gyönyörű ipari motívumokat vegyít, melyek aktív életstílust és technológiai fejlettséget sugároznak a dizájn minden szegletéből. De tudom, hogy különösen a sneakerek esetében gyakran a szerelem első látásra a döntő tényező. Fedezd fel hát a Nike Zoom Vomero 5 többi elérhető színállását a Footshopon, és találd meg a tökéletes palettát, ami nem csak erre a tavaszra, de legalábbis az egész század húszas éveire készült. Ugye nem akarod megkockáztatni, hogy véletlenül lemaradj az új kedvenc tornacipődről?
Ez nagyon nehéz választás volt. Az aktuális New Balance modellek közül a legjobbat kiválasztani, amikor minden egyes új modell hihetetlenül népszerűbbé válik, önmagában elég szép probléma, de emellett még megtalálni azt a párat, ami éppen megfelelő, még nehezebb. Ezért esett végül a választásom egy abszolút klasszikusra a New Balance 990 V3 formájában. Ez egy olyan alapdarab, amely a legjobb minőségű, Made in USA címkével ellátott, kézzel készített sneaker. Ezeken a V3-asokon kívül rengeteg más változatot is találsz a weben, a többi népszerű 2002R modell és a dögös új 1906-os mellett. A tavasz a New Balance szezonja, szóval kényeztesd magad a Footshop kínálatának legjavával!
Az egyes szám egy olyan szimbólum, melynek lehetőségeit a Nike Air Max 1 esetében a lehető legjobban kiaknázták – mind történelmileg, mind a jelenlegi kiadások tekintetében. A forradalmi modell, amely a történelem legsikeresebb sneaker termékcsaládjának élén állt, még 40 év után is új és friss dizájnokkal kényeztet minket, és a nosztalgiázók kedvéért szívesen hozza vissza az OG változatokat is. Ez a sneaker a legkedveltebb modell a cipős szekrényemben tavasszal, ezért fedezd fel a Footshopon a legendás sziluett széles választékát, és egyből megérted, hogy varázsuk nemcsak engem, hanem emberek millióit ragadta meg világszerte.
Az összes csillapítási technológia közül, amely valaha a kezemben (persze valójában a lábamon) volt, az Asics-GEL a kedvencem. Nem csak valóban praktikus, de esztétikailag is egy olyan különleges részleteket ad a sneakernek, amit az ember állandóan csak fogdosna és nyomkodna, amikor nem viseli. Az Asics Gel-Kayano 14 bőven rendelkezik ezzel az egyedi komponenssel. Ráadásul jelenleg ez a legtrendibb sneaker az egész sorozatban, köszönhetően a JJJounddal való tavalyi, világszerte sikeres kollabnak és annak, hogy ez a modell az elmúlt hónapokban talán minden releváns kulturális eseményen jelen volt. Idén tavasszal a rendkívül légáteresztő felsőrésznek köszönhetően a mindennapi futáshoz a városban, de a laza társasági összejöveteleken is – köszönhetően annak, ami jelenleg a sneakerek világában történik.
Ezek voltak tehát a legjobb sneakerek 2023 tavaszára. Remélem, tetszett ez az eklektikus válogatás, amely részben a mainstream ellen irányult. Végezetül persze emlékeztetlek, hogy több száz, ha nem ezer más tavaszi cipő van még, ami csak arra vár, hogy megtaláljátok a Footshopon. – Ha ez a lista nem nyerte el a tetszésedet, fogadok, hogy ott máris megtalálod pontosan azt, amit keresel.
A tavasz az az évszak, amikor bármit felvehetsz. Persze az időjárás közbeszólhat, de ilyenkor érdemes a lehető legváltozatosabbá tenned ruhatárad, hogy mindenre készen állj. Mindenekelőtt nem hiányozhat belőle ez a hat tavaszi alapdarab, melyek úgy virítanak a Footshopon, mint a az év elsőként nyílott virágai. Szóval remélem, te is választasz belőlük és gazdagítod tavaszi herbáriumod.
CARGO NADRÁG, NEM CSAK MUNKÁHOZ
Minden palotának szilárd alapokon kell állnia. Ezt a stabilitást tavasszal a sokrétű cargo nadrágok biztosítják, amik eddig is egyszerűbbé teszik a kézművesek munkáját, de fokozatosan, megbízhatóságuknak és egyedi megjelenésüknek köszönhetően, utat találtak a divatrajongók szekrényeibe is, velem is ez történt. A cargo nadrágok előnye a sok zseb, ideálisan helyet hagyva a mobiltelefon, pénztárca és kulcsok triumvirátusának, ráadásul ezen felül is jut hely minden másnak, így a hátizsákot otthagyhatod az előszobában. Mindenesetre a lényeg továbbra is az, hogy jól festenek és a Footshopon széles (és szűk) választékban találod meg őket, olyan márkáktól, mint a Nike, a Carhartt WIP, a Dickies, a Columbia, és még sokáig sorolhatnám miután összeírtam a cargo nadrágok a tulajdonságainak rendkívül hosszú listáját.
Alapvető, de nem alap. A Carhartt WIP divatiparban betöltött szerepének előrelépései számos ponton fedi egymást a fent említett cargo nadrág történetével. De különösen idén tavasszal elég néhány póló és pulóver a legendás munkaruházati márka divatrészlegétől. Néhány darab és még több színkombináció, amikről már tudod, hogy jól összeillenek majd. Ráadásul olyan minőségben, ami szikrákkal és fűrészporral teli környezetben is megáálja a helyét. Fedezd fel a letisztult Carhartt WIP ruhák varázsát olyan szabásokkal, amiktől újragondolod majd a fiókodban lévő többi pólóról alkotott véleményed….
…persze ha még nincs. Ez a láz végigsöpört az Instagram-feedeken és az egész irodánkon. De az izzadtság és a hőség helyett frissességet, kényelmet és gyönyörű stílust hoz, hogy büszkén nézhess szembe a kihívást jelentő terepekkel. Különösen az XT-4 és XT-6 modellekről beszélünk, amelyek az ember-természet kapcsolat egy darabját ültetik át a városi kalandorok outfitjeibe, akik minden hétvégéjüket a szabadban élik meg, de hét közben is minden egyes lépéssel így járnak. A gorp-core öltözékek esszenciája és szimbóluma mindazoknak, akik a hegyektől és erdőtől távolabb eső irányzatot akarnak megélni, mint a legelterjedtebb mainstream. Már csak annyi a dolgom, hogy megsúgjam a hírt – most rengeteg szuper színben szerezheted meg!
Nem hiszem, hogy bárki is úgy szeretne megérkezni a pénteki eseményre, mintha egy tükörlabirintusban lennénk, ahol minden irányba nézve ugyanazt az embert látjuk, csak eltérő méretekben. Szerencsére a Footshop hatalmas szegmensben kínál egyedi prémium kollekciókat a világ legjobb divatházaitól és neves tervezőktől. Megtalálod például az 2022-es év dán márkáját, a Han Kjøbenhavn-t, az adidas technológiai érettségének és a prémium japán minimalizmus a fúzióját az Y-3 formájában, vagy kulturális és társadalmi tanulmányt a Heron Preston kollekciók formájában. Természetesen még sok más márka is jelen van és figyelmeztetlek kell, sok egyedi darabot akciósan tudsz majd megvenni. Miért van szükséged rájuk? Mert egy-egy ilyen darab megbízhatóan elkísérhet téged egy évtizedig, amikor még mindig időtálló és aktuális lesz. Akárcsak te.
Egy outfit, mindenek felett… bármerre is járj. Ahogy ma említettem (állandóan ezt hajtogatom…), az outdoor stílus az abszolút első számú trend. De ez nem csak abban merül ki, hogy egy klimatizált irodában vízálló Gore-Texet viselhetsz. Ami fontos, az a szépség, hogy a városban ugyanolyan jól fess, mint a kíméletlen hegyi hágók között. Végül is, abban lenni, amiben a legjobban érzed magad, és ami a legjobb érzéseket kelti benned, a környezeted határozza meg – elsősorban te válsz a környezet megalkotójává, ez csak gondolkodásmód kérdése. Streetwear nyelven ez a filozófia a Gramiccit, a The North Face-t, a Salomont vagy az oregoni legenda Nike ACG outdoor részlegét jelenti. Fedezd fel mindkét világ legjobbjait, és merülj el egy többcélú, ‘multi-purpose’ outfitben.
Nem csak egy biztosíték, ha történetesen szeles lenne az idő, hanem ami még fontosabb, egy stílusbiztosítás. Hogy mit értek ez alatt? Pusztán érzelmi kérdés, de úgy gondolom, hogy minden alkalommal, amikor egy mellény része egy streetwear fitnek, egy következő szintre emeli az egészet. Egyrészt továbbra is látható az alapréteged, ami tökéletes lehetőség arra, hogy több színt építs be, de egyben stílusos alternatívaként is szolgál a kisebb táskák helyett, amit ezentúl nem kell magaddal cipelned. A pénztárcát csak beteszed a mellényedbe, lecipzározod, és máris lebeghetsz a városban. Csak repülj!
Az Asics úgy döntött, hogy itt az ideje felfedni az Asics Gel-Sonoma 15-50 modell kreatív potenciálját. A 2023-as év elején két egyedi kollaborációban összesen 6 színváltozatot mutattak be, melyek fele a koreai márka műhelyében készült, akik már nem először dolgoznak együtt az Asics-szal – ma erről a lesz szó. Ez az Asics x Andersson Bell.
Az Asics GEL-SONOMA 15-50 sziluett extra figyelmet kapott a blogunkon – végül is, a múlt héten írtunk az A.P.C. kollabról pontosan ugyanezzel a modellel. De ez a japán ikon a legújabb modelljével egyszerűen megragadott mindent, ami mostanában a sneaker-világban zajlik. A trail-outdoor stílus, a kiváló minőségű talp, a praktikus felsőrész és a színpaletta egy vad avantgárd összevisszaságot alkot, de végül teljesen letisztultan néz ki és meglepően könnyen kombinálható, szinte bármilyen outfittel.
Az Asics GEL-SONOMA 15-50 legújabb triója a koreai Andersson Bell márka kreatív gondozása alá került, akik a skandináv ipari precizitást (Andersson) és a hagyományos koreai elemeket ötvözik, melyet a márka nevében a helyi kápolnák harangjaira való utalás (Bell) képvisel. Ez a műfaji eklektika a kollabban egy színes, a tavasz közelgő érkezését hirdeti, valamint azokra a tevékenyégekre játszik rá, melyekhez végre visszatérhetünk ebben a kontextusban. De legyen szó akár városi sétáról, vagy többnapos kirándulásról, ez a kollab (amit elég kár lenne sárban viselni) mindkét szándéknak megfelel. De ezt nem kompromisszumokkal teszi, hanem a maximumot kihozva mind a divat relevanciája, mind a funkció szempontjából.
Olvasson tovább egy cikkel a modell egy másik megközelítéséről, az Asics x A.P.C. kollab képviseletében.
A Footshopot találat érte. A tavasz erői már februárban gyülekeni kezdtek, és megtöltötték kínálatunkat az egész évszakra szóló új kollekciókkal a legjobb márkáktól a streetwear, a high fashion, az outdoor és a hozzájuk kapcsolódó összes alműfaj területén. Nézd meg a Kubo Križo által a Footshop számára készített editorial-t, és engedd, hogy a 2023-as évet formáló színek érzelmei átvegyék a az irányítást.
Egy felvétel, mely mosolyt csal az arcodra, és a sivár és sötét telet a színkombinációk kavalkádjéva változtatja, amelyre nemcsak a természet ébred fel, hanem utcáink is kivirulnak. Hamarosan a naptár is jegyzi már, így tökéletes alkalmat ad arra, hogy ne csak az egész tavaszra, hanem az év hátralévő részére is időben felszerelkezzünk – hiszen itt a virágok, a napsütés és a télikabátok félretételének időszaka – a legjobb alkalom arra, hogy a külsőnket úgy változtassuk meg, hogy az tükrözze lényünket is.
Nézd meg a tavaszt, ahogy Kubo Križo lencsevégre kapta. Fókuszálj az érzelmekre, melyeket ez az élmény modelljeink arcára varázsolt. Ezután nincs más hátra, csak fedezd fel az új tavaszi megjelenéseinket, a leggyorsabbakra várnak cssak!
Az adidas nagy próbatétel előtt áll a következő 12 hónapban. A három csíkosok jelenlegi tevékenysége azonban azt mutatja, hogy erre nagyon jól felkészültek a ruházati óriáscég németországi Herzogenaurachban található központjában. A cikkben felvázoljuk, hogy mi alakítja az adidas jelenlegi hozzáállását a széles termékportfólió legnépszerűbb szegmensében, hogyan hatott rájuk Kanye West, és konkrét sneaker-modellekről is szó lesz.
Ez a szöveg, mint a blog legtöbb tartalma, pusztán az én személyes véleményem. Úgy gondolom, hogy a sneaker-világ többé-kevésbé követi a társadalom jelenlegi érzelmi állapotának globális trendjeit. Az elmúlt néhány évet a bizonytalanság jellemezte – mi történik, mikor és hogyan ? – hosszú időszakot élünk át, amikor nem tudjuk, mit hozhat a másnap. De úgy gondolom, hogy ez a káosz, beleértve a saját identitás meghatározását is, a végéhez közeledik – a sneaker márkáknak, köztük az adidas számára is.
A három csíkos brand az elmúlt években magabiztosan tartotta a lépést. Termékkínálatukat az innováció, a retró kikacsintások és a legsikeresebb modelleik továbbfejlesztése (helló Kanye) határozta meg – az adidas úgymond önmagát koppintotta az új modellekkel. De igazán konkrét irányvonal nem volt szem előtt. Persze nem csak én gondolom úgy, hogy a teljes piac lefedéséhez változatosságra van szükség, de a különböző kommunikációs áramlatokat és azok rétegeit – legalábbis bennfentes szemmel nézve – patchwork foltokhoz tudnám hasonlítani, amiket gyakran elég hirtelen toldoztak össze. Így, leghíresebb festményének metaforájaként Paul Gauguin talán az adidastól tanulta meg, hogy honnan jövünk, de azt, hogy kik vagyunk és hová tartunk, messze nem hinném. Viszont a 2023-as év jócskán úgy tűnik, hogy változással kecsegtet.
A különböző kommunikációs áramlatokat és azok rétegeit – legalábbis bennfentes szemmel nézve – patchwork foltokhoz tudnám hasonlítani, amiket gyakran elég hirtelen toldoztak össze.
A helyzethez illően az idei év elején számos olyan sneaker jelenik meg, amik több okból is felkeltik az érdeklődést a három csík iránt. Az első és legkönnyebben megfogható példa, a visszatérés ahhoz, amihez a német óriás régóta a legjobban ért. Városi retro sziluettek, amiket szinte bármivel könnyedén össze lehet párosítani. Nem random modellek sokasága, hanem néhány igazi ikonból álló válogatás, melyek nemcsak magának a márkának, hanem az egész szubkultúráknak ismertetőjeleii. Samba, Superstar, vagy Forum, egyszóval – olyan jelentős sneakermodellek, melyeket még avatatlanok is akár a három csík nélkül is könnyedén felismernének. A második ok, hogy Kanye West megszűnt annak a szegmensnek a vezető alakjának lenni, mely a márka elmúlt évtizedének legjelentősebb sikere mögött állt, ez volt az adidas Yeezy..
A kísérletezés időszakának tehát gyorsan az eredményekre való fókuszálásba kell átfordulnia, hiszen a világ egyik legbefolyásosabb személyére támaszkodni már nem opció – talán ez segít az adidasnak sokkal gyorsabban megtalálni az „új” irányt, amit már a traumák óta eltelt első hónapokban is láthattunk. Harmadrészt pedig, ez nagyon szubjektív, de a trendek előnyös szerepeltetése is szerepet játszik. A$AP Rocky és Rihanna viselte az adidas Samba modellt, amikor először jelent meg, az OG változat egy nap alatt eltűnt a netről. Ezzel nincsenek egyedül. Ez a stylus évek óta tartó mellőzöttség után most éli legjobb időszakát, az emberek megtanulták viselni.
A Footshopnál most pedig végre 3 olyan megjelenés is érkezett ami megerősíti ezeket a gondolatokat. Elsőként az imént említett adidas Samba, ami a közelmúltbeli eltűnése után január 28-án került újra a kínálatba. A második új kiadás, amit már online is megtalálsz, az adidas x Bodega x BEAMS kollab triumvirátusa, ahol a három csíkos brand összeállt Boston és Tokió ikonikus üzleteivel, hogy közösen szabjanak egy új köntöst az Adimatic deszkás sziluettre, ami a 2023-as év trendjeinek jól kidolgozott megközelítését tükrözi. Mindezek mellett az új adidas Forum modellek – a jelenlegi adidas gondolkodásmód zászlóshajója – számos kollaborációt és rengeteg GR kiadást látott a különböző színváltozatokban a 2021 elején történt debütálása óta. Elvégre már több mint száz variációban kapható online! Mivel itt az ideje, hogy a fentieket elég alaposan megvizsgáljuk, most végre elengedlek titeket, hogy közelebbről is szemügyre vegyétek az egyes darabokat: