A Footshop történelme tele van nagyszerű pillanatokkal. Ma 2016-ba repülünk vissza, amikor a legendás japán divattervező, Yohji Yamamoto először jelent meg webáruházunkban egy Y-3 kollekcióval.

Yohji Yamamoto

Yohji 1943-ban született. Miután befejezte a jogi iskolát, úgy döntött, hogy nem ez az ő útja, és fejest ugrott a divat világába. Nem volt olyan nagy ugrás, tekintve, hogy édesanyja varrónő volt a saját tokiói üzletében, ezért Yohji úgy döntött, hogy besegít neki az üzletben. Röviddel ezelőtt beiratkozott a Bunka Fashion College-ra, amely más nagy nevek, például Kenzo Takada vagy Junya Watanabe karrierjét is elindította.

Yohji + adidas = Y-3

2003 fontos év volt Yohji számára – összeolvadt az adidas-szal, hogy kiadja a híres Y-3 sorozat első kollekcióját, létrehozva Yohji japán avantgárd minimalizmusának, és az adidas sportszellemű termékeinek kombinációját.

Maga a Y-3 név a Yohji nevében szereplő első betű és a 3-as szám kombinációja, amely az adidas ruházatán látható csíkok számát szimbolizálja.

Hogyan jelent meg a Y-3 a Footshop webáruházban?

Nem volt olyan egyszerű. Akkoriban a beszerző csapatunk gyakran úton volt, de nagyon akartuk a Y-3-t. Végül sikerült, és a Y-3 az első olyan prémium márkák közé került, amely kizárólag a Footshop-ban volt elérhető, mely újabb mérföldkövet jelentett Prága globális divattérképre történő felkerülésében.

A Y-3 termékekről

A túlméretezett vágások meghatározó jellemzői a Y-3-nek. Az avantgárd japán esztétika ötvözi az adidas funkcionális anyagait. A Y-3 ruhák és cipők elsősorban unisexek. Maga Yohji azzal a gondolattal játszott, hogy milyen lenne, ha a nők férfi ruhát viselnének. Végezetül pedig csekkold editorialunkat. A termékek természetesen elérhetőek a Footshop webáruházban.

Fotó: @bisso97120

Wholesome ig