Az Animal Crossi high fashion világról szóló cikkéből tudjuk, hogy a videojátékok és a divat időnként keresztezik egymás útját. Az Animal Crossing arról szólt, hogy a játékosok maguktól tartalmakat készítettek, mindenféle hivatalos dolog nélkül. De néha a játék és a divat annyira összekapcsolódik, hogy saját kollekciókat hoz létre. És nemcsak a játék javítására tervezett virtuális gyűjteményekről, hanem valós kapszula kollekciókról van szó.

League of Legends x Louis Vuitton

2019-ben, Párizsban a League of Legends bajnokság döntőjének idején a Louis Vuitton high fashion márka partnerséget kötött a Riot Games-szel, Nicolas Ghesquière-vel többek között fényűző játékbeli bőröket tervezve. Limitált kapszula kollekciókat is készítettek in-store release-ként.

The Sims x MOSCHINO

A MOSCHINO kreatív igazgatója, Jeremy Scott a The-Sims kapszula kollekciót a játékon belüli új ruhákkal és új, a divathoz kapcsolódó karrierlehetőségekkel, például a nagy kampányokhoz való modellkedéssel és magazin borítókkal ünnepelte.

Cserébe a MOSCHINO valódi kapszula kollekcióját szintén befolyásolta a klasszikus videojáték, a lookbook-nak erős Sims-esque témája volt.

PUBG x BAPE

Egy másik kollekció, amely a kapszula + játékon belüli gyűjtési konvención alapult, a PUBG és a BAPE között volt. 2018-ban a rajongóknak olyan termékeket kínáltak, mint az ikonikus Shark kapucnis pulóver, míg a játékon belüli kollekció egyedi dolgokból állt – többek között márkás kapucnis pulóverekből, ejtőernyőkből és még serpenyőkből is.

Természetesen még sok más, tisztán virtuális kollekció létezik, de ezek tették a legnagyobb benyomást rám. Úgyhogy mentem is Simsezni.