Szeretnénk, hogy jobban megmutatkozzanak a divat és különösen a sneakerek világában. Az idei Nőnap ünneplése során ezt üzenjük mindenkinek: ez a világ neked szól, ne félj kifejezni a világnézetedet! Ugyanakkor láthatóvá akarjuk tenni azokat, akik már aktívan részt vesznek ebben a kultúrában. Nők a Footshopnál sorozatunk második részében Soňát, Luckát és Ninát kérdeztük.

SOŇA ŠTEFÁNKOVÁ

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Szeretek egyszerre több dolgon is dolgozni a munkámban és a magánéletemben egyaránt, épp ezért merem állítani, hogy jó vagyok a multitasking terén. Néha persze elgondolkozom, hogy lehet, hogy mindez csak az ADHD-m mellékhatása…

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

A Footshop csapata egy remek társaság, amit lehetetlen elképzelni nők nélkül. Rengeteg inspiráló nő dolgozik itt, akiktől mindig tanulok valamit, és talán még inspirálni is tudjuk egymást. Legyen szó a személyiségünkről, az érdeklődésünkről, vagy épp a stílusunkról, mindannyian mások vagyunk, de ettől még jól kijövünk és kiegészítjük egymást.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Személy szerint imádom látni, ahogy a nők magukhoz igazítják és megváltoztatják a férfi sziluetteket a saját stílusuk és ízlésük szerint. A nők ezen túl streetwear trendeket is teremtenek, amivel mindkét nemet inspirálni tudják, általában az ilyen jellegű fúziók eredménye egy-egy izgi uniszex kombináció.

LUCIA KOVÁČIKOVÁ

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Az empátiámat tudom hozzáadni a nagy egészhez, emellett próbálok mindenki felé megértéssel fordulni. Ez sokat segít fontos döntések meghozatalánál a munkában és azon kívül is. Ezen felül elég jók a szervezői képességeim, mindegy, hogy az élet mely területéről beszélünk.

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

Őszintén? A Footshopnál töltött idő ébresztett rá arra, hogy nők nélkül nehezen funkciónál egy cég. Mi nők sok olyan nüansznyi dolgot képesek vagyunk észre venni, amik fejlesztésre vagy javításra szorulnak. Emellett nagyon kedvelem, hogy mind mások vagyunk, mégis ki tudjuk segíteni egymást és inspirációt tudunk nyújtani. A cégen belül nőként támogatjuk a másikat és nagyra becsüljük mindannyiunk munkáját. Nők nélkül a Footshop elképzelhetetlennek tűnik.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Hatalmas öröm, hogy része lehetek a street-kultúrának és a sneakerek világának. Ahogy egyre inkább elkezdett foglalkoztatni ez a közeg, sokszor azt éreztem, hogy nehezen illeszkedem be. Épp ezért hálás vagyok és örömmel látom, hogy mennyi minden változott azóta, és szuper dolog, hogy az internet, illetve a közösségi média lehetőséget teremtett arra, hogy kreatívan kombináljunk női trendeket is, ezzel mindennapi jelenséggé emelve őket. Muszáj megemlítenem Aleali May-t, Yoon Ambusht és Stella McCartney-t, nélkülük biztosan nem lenne ugyanaz a női streetwear.

NINA ŠEFČÍKOVÁ

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Attól függően hasznosítom a skilljeim, hogy épp kivel és miről tárgyalok – nem is feltétlen definiálnám ezeket női energiáknak, mivel soha sem így gondolkodtam ezen képességeimről. Sok esetben viszont az empátiám és az egyenességem a kulcs, legyen szó megbeszélésekről, projektek tervezéséről és így tovább.  

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

Hogy őszinte legyek, nem tudom, és nem is akarom elképzelni a Footshopot nők nélkül.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Úgy gondolom, hogy nem töltünk be túl specifikus és meghatározó szerepet, sajnos. A streetwearen belül még mindig a férfi kategóriák vannak fókuszban, szemben a luxusdivattal, amit a női szekciók dominálnak. Az elmúlt években azonban mind-mind sokat változott, és én abszolút üdvözlöm ezt, mivel a jövő streetwearje a szememben teljes mértékben gendersemleges. Kiemelet figyelemmel követem a Telfar és a Pangaia húzásait, ők speciel az erős dizájnra és az innovációra építenek a trendek és a nemi keretek helyett. És pont ez a helyes út: csak ezzel a hozzáállással jöhet létre a tér az egyediség és egyéni stílusok kifejezésére.

Interjúsorozatunk korábbi részét itt tudjátok elolvasni.