Szeretnénk, hogy jobban megmutatkozzanak a divat és különösen a sneakerek világában. Az idei Nőnap ünneplése során ezt üzenjük mindenkinek: ez a világ neked szól, ne félj kifejezni a világnézetedet! Ugyanakkor láthatóvá akarjuk tenni azokat, akik már aktívan részt vesznek ebben a kultúrában. Most három hölgyet mutatunk be a Footshopból, elsőként Domčával, Luckával, majd Eka-val ismerkedhettek meg rövid interjúinkban.

Dominika Malovecká

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Szerintem nem csak a nők erején van a hangsúly. Hanem azon, ahogyan a Footshopban a kollégák között, a barátokkal vagy a családdal és általában az emberekkel, kommunikálunk a hétköznapokban.

Ha kifejezetten azokra a szavakra kell koncentrálnom, amik erről jutnak eszembe, akkor azok a gyengédség, megbízhatóság, empátia, meghallgatás és megoldáskeresés. Valahogy igyekszem ezeket használni a környezetemben, de nem tartanám őket tisztán női erősségnek. Mindenki megtalálhatja magában a saját erényeit. 🙂

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

Hahaha, egy pillanatra elképzeltem… Azt hiszem, így én sem lennék a Footshopban, így a Footshop egy jóval komorabb társaság lenne.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Az utóbbi években határozottan pozitívabb. A közösségi oldalak a divat rengeteg ágát hozták közelebb a lehető legszélesebb körben. Nyitottabb, játékosabb, a márkák és anyagok választéka hatalmas, így az inspirációnak nincsenek határai.

Lucie Zavřelová

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Én vagyok az összekötő kapocs a fejlesztők és a kollégák között, akiknek meg kell oldaniuk egy problémát, vagy meg kell könnyíteniük mindenki munkáját. Az empátia és az ösztönök segítenek abban, hogy jól végezzem a munkámat, hogy minden kollégámmal jól kijöjjek; ennek köszönhetően átérzem a problémát és hatékonyan tudok megoldást javasolni. Remélem, hogy a csapatomban dolgozó fejlesztő srácok is úgy látják, hogy együtt érzek velük, amikor elakadnak valamiben, és valóban fel tudom mérni a küzdelmüket. Annak köszönhetően, hogy nincs nagy egóm (szerintem ez a nőkre többnyire jellemző), nem habozok megkérni a fejlesztőt, hogy magyarázza el a technikai problémákat. A fiúk mindig hajlandóak mindent elmagyarázni nekem, ami talán azért van, mert nő vagyok, de persze azért is, mert remek és türelmes kollégák 🙂

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

Az egész meglehetősen trükkös. Úgy gondolom, hogy a nőies oldal elengedhetetlen az egyensúlyhoz. Véleményem szerint ez leginkább azokat az ügyfeleket érintené, akik ügyfélszolgálatunkkal lépnek kapcsolatba. Ez az a terület, ahol szerintem az empátia nélkülözhetetlenül fontos, talán ebből nem jutna elég egy tisztán férfi csapatban. De kicsit paradox módon az informatikában talán a jobban el tudom képzelni. Most Darčával és Báraval vagyunk a csapatban – vagyunk mi hárman plusz körülbelül 25 férfi. Bár semmiképpen sem akarom alábecsülni a a mi hozzájárulásunkat, a különbség valószínűleg nem lenne olyan szembeötlő elsőre, mint más részlegeken.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Gyakran viselünk férfi streetwear cuccokat kisebb méretben. Az streetwear inkább a fiúknak való. Viszont a nők számára az igazi lehetőséget az üzleti életben és a ruha- és sneaker-tervezésben, a stylingban és egymás inspirálásában látom.

Ekaterina Globa

A női energiád milyen formában használod a munkában vagy a Footshopon kívüli projektjeidben?

Hmm… Az első dolog, ami eszembe jutott, a kitartás volt. Ha a nők minden hónapban megbirkóznak a menstruációval és annak minden velejárójával, akkor nincs olyan amivel ne bírnának el. Még lázasan is képesek alaposan dolgozni és teljesíteni a feladataikat. Természetesen nem akarom bántani a fiúkat. De mindannyian ismerjük a „férfináthát”, 37-es láz, lefekszenek a kanapéra, és úgy tesznek, mintha a halálos ágyukon lennének 😀

A másik erény a rugalmasság. A nők bármilyen helyzethez képesek alkalmazkodni. Ugyanakkor egy nő soha nem használja a rugalmasságot kizárólag a saját előnyére. A nők találékonyak. Nem jelent számunkra problémát, ha egy helyzet megoldására többféle módot is kell találni. A férfiak inkább „egyenesen a lényegre térnek”, viszont mi könnyebben tudunk olvasni a sorok között. Ja, és mindenképpen meg kell említenem a ‘multitasking’-ot. Ez a a mi természetes állapotunk 🙂

Mi lenne a Footshoppal nők nélkül? El tudod egyáltalán képzelni?

Unalmas lenne? 😀 Szerintem a nők jóval kezdeményezőbbek (?). Soesem tudnak egy helyben ülni. Mindig valami újat kell kitalálni, alkotni, haladni, szervezni, stb. Ami biztos, hogy a Footshop nem lenne olyan cuki, ha mi nem lennének a csapatban.

Hogyan látod a nők helyzetét az streetwear világában? Mit gondolsz, mi a szerepük?

Hiszem, hogy a nők hatalmas szerepet játszanak a streetwearben. A divatot már a múltban is gyakran kulturális érdekérvényesítésre és identitáskommunikációra használták. A hírességek, influencerek, művészek és más tehetségek révén a nők jelenléte a streetwearben sokkal hangsúlyosabbá vált, a márkák felismerték ezt és elkezdtek alkalmazkodni a nők egyre növekvő érdeklődéséhez.

Személy szerint úgy gondolom, hogy minél több nő kap elismerést erőfeszítéseiért, annál több nőt ismernek el egyenrangúként, ami meghatározhatja a streetwear szcéna mindennapjait, ahol köztudottan nincs szigorúan férfi vagy női viselet. Úgy gondolom, hogy a nők általánosságban minden területen és így a divatban is relevánsabbá váltak. Azonban még sok mindent kell tenni ezen a fronton, ezért tisztelek minden nőt, aki azzal ér el sikert és befolyást, hogy önmagát adja. Nőnek lenni ma hihetetlenül izgalmas. Olyan korban élünk, amiben egyszerre lehetünk tisztában az idősebb generáció által átélt változásokkal és a jövő generáció előtt álló lehetséges kihívásokkal.