A The Robin Report jelentése szerint a 35 év alatti ügyfelek kb. 70 %-a azt szeretné, hogy a márkák felelősebben viselkedjenek bolygónkkal szemben. Ez az egyik oka annak, hogy létrehoztunk egy cikksorozatot, amely ismerteti a legnagyobb márkák jövőbeli terveit.

Kezdjük az adidas-szal, ahol nagyon komolyan veszik ezt a témát.
A márka jövőbeli céljai között szerepel a cipők kizárólag fenntartható anyagokból/erőforrásokból történő előállítása, ami elsőre nagy falatnak tűnhet, de ha tovább olvasol, megtudhatod, pontosan hogyan is halad a német cég a legfenntarthatóbb márkává válás rögös útján.

adidas x Parley for the Oceans

Csak egy év alatt több, mint 8 000 000 tonna műanyag kerül az óceánokba, és ez a szám egyre csak növekszik. A Parley for the Oceans egy olyan projekt, amely adománygyűjtők és jótékonysági szervezetek segítségével szeretne javítani a helyzeten. 2017 óta az adidas-szal szorosan együttműködve többek között olyan rendezvényeket is szerveznek, mint például a Run For Oceans, melyen több százezer ember vett részt a Föld körül.

Az adidas közös cipőkön is dolgozik a Parley-val: Több, mint tíz műanyag palackot használnak egy pár cipő előállításához, így együttműködésük eredményeként a palackok sokkal jobb helyen végzik, mint az óceán. Az adidas célja, hogy évente 15 millió pár cipőt állítson elő a kihalászott műanyagból..

Poliészter? Nem szükséges.

Ebben az évben az adidas a PRIMEBLUE és a PRIMEGREEN technológiákra összpontosít. A Parley Ocean Plastic® (tengerből származó műanyag) tartalmú PRIMEBLUE például megtalálható a legújabb Ultraboost 20-ban is. A még fenntarthatóbb PRIMEGREEN az év második felében nagyobb hangsúlyt kap – érdekessége, hogy segítségével teljesen szűz, 0% műanyag tartalmú terméket kapunk.

Ezen kívül a PRIMEBLUE, és a PRIMEGREEN technológiák előállításához felhasznált összes poliésztert újrahasznosítják – így teljes joggal mondhatjuk, hogy az adidas jó úton halad a 2020 végére kitűzött cél felé.

Végeztél a sneakereddel? Király!

További érdekes újítás az az utalványrendszer, amelynek célja az ügyfelek ösztönzése, hogy visszajuttassák elhasznált/használt cipőiket a forgalomba. A rendszer jelenleg csak Nagy-Britanniában aktív. Az alapötlet az, hogy egy ügyfél akár 25 dollárt is kereshessen a régi cipőjének visszaadásával. Az így visszaforgatott sneakereket az adidas vagy újrafeldolgozza, vagy újra eladja.

Az adidas és a világűr

Az óceánok tisztántartása mellett az adidas a világűrre is összpontosít, ami megmagyarázza a Nemzetközi Űrállomással (ISS) való közelmúltbeli együttműködést. A kooperáció célja az innovációk továbbfejlesztése az adidas technológiákban. Az első eredményeket az adidas UltraBOOST 20 sziluettjén láthatjuk.

Kilátások a jövőre nézve

A 100%-ban fenntartható cipőkhöz vezető út hosszú, de eddig az adidas minden kitűzött célját teljesítette. Az elkövetkező harminc évben valószínűleg egy csomó technológiai újításra számíthatunk. Természetesen azt előre sosem tudhatjuk, hogy minden a terv szerint fog-e menni, de egy dolgot megígérhetünk – nem ez volt az utolsó adidas-ról, és a fenntarthatóságról szóló cikkünk!

Wholesome ig