Alexander McQueent talán senkinek sem kell bemutatnunk: az egyik legsikeresebb angol designer hatása elvitathatatlan, szellemi-és tervezői hagyatéka pedig hatalmas, ezt örökíti tovább egy kissé újraértelmezett módon a McQ névre hallgató márka.

Az Alexander McQueen műhelyének új termékcsaládjaként érkező McQ-t egyfajta egyedi kollektívaként definiálhatjuk, ami egy, az alkotók és a nagyközönség rendelkezésére álló, folyton változó és innovatív kulturális közösségként is jellemezhető.

Miképp működnek az olyan nagy divatházak, mint például az Alexander McQueen? Van egy vezető dizájner, és az általa (is) koordinált, különböző kreatív csapatok, akik együtt kijelölik az irányt, és időről időre bemutatnak új elemeket, mindezt úgy, hogy közben nem szakadnak el teljesen egy, már jól ismert stílustól és megjelenéstől. E tekintetben az McQ más. A branden belül nem uralkodik hierarchia, tagjait, akik hasonló környezetből jönnek, egy közös cél vezérli. Többek közt ezt teszi az McQ-t egy nagy, globális platformmá, ami nyitott a divatvilág új ötleteire és bátran szembenéz annak kihívásaival is. Ennek köszönhetően a feltörekvő dizájnerek meg tudják mutatni magukat és ötleteiket, sőt mi több, a kreatív folyamatok részesei is lehetnek, legyen az maga a tervezés, vagy épp annak eldöntése, hogy következő eventjükön milyen zene pörögjön.

A line egy digitális platformot is létrehozott, ez a MYMCQ, ahol a fogyasztói közösség többet is megtudhat a termékekről, mint az általában lehetséges, ezzel közelebb kerülve a brandhez. Van itt még valami: a rendszer a hamisítást és módosítást kizáró blockchain (magyarul: blokklánc) elosztott adatbázisra épül és a gyors és hatékony NFC-technológiát (rövid hatótávú kommunikáció, ami főleg érintéssel vagy egymás felé közelítéssel jön létre, például az érintéses fizetésnél) használ.

Lévén, hogy az McQ egy haladó szellemiségű és előremutató brand, a fenntarthatóság, így a környezet védelme is kiemelten fontos számukra. Hogy miben nyilvánul meg mindez? Mielőtt egy vásárló megkapja az általa választott terméket, az általánosságban több alkalommal újracsomagolásra kerül, így extra felesleges hulladék halmozódik fel. A márka ezzel a rossz, mégis bevettnek számító gyakorlattal szakított: end-to-end rendszerüknek hála képesek arra, és törekednek rá, hogy egy-egy darabot csupán egyszer csomagoljanak be, ily módon minimalizálva, vagy legalábbis lecsökkentve a megtermelt hulladék és selejt mennyiségét.

Összegezve: Az McQ célja az, hogy egy megfizethetőbb, mégis izgalmasabb alternatívát nyújtson különösen a fiatal generáció számára, ezt úgy biztosítva, hogy közben ügyel a környezetvédelemre és a divatban uralkodó hierarchia lebontására.

Az McQ Genesis II kollekció már megtalálható online.

Szerkesztette, átdolgozta és fordította: Kersner Máté