A divatipar környezetre gyakorolt hatása régóta égető kérdés. Válaszul számos brand rukkolt elő új projektekkel és ötletekkel, melyek a probléma megoldását és a helyzet javítását célozzák. Alább szeretnénk bemutatni legújabb, egyben eddigi legnagyobb projektünket az adidas-szal és a Reebokkal közösen, ami igen lényegre törően a #sustainability avagy a #fenntarthatóság névre hallgat és már megtalálható a weboldalunkon. Mutatjuk is miről van szó.

A fenntarthatóság az utóbbi évek egyik legfontosabb témája divat-fronton. Mi a Footshopnál hisszük, hogy nem csak a közösségi-, hanem az egyéni felelősségvállalással is óriási hatást lehet elérni. Azzal együtt, hogy szép lassan növekedünk, és egyre többen csatlakoznak csapatunkhoz, és a közösségi médiás felületeinkhez, egyre több figyelmet szeretnénk fordítani arra, hogy mit és hogyan kommunikálunk, illetve milyen értékeket közvetít a cégünk. Épp ezért előrukkoltunk pár új céllal, melyekre fiatal start-upként mindenképpen fókuszálni szeretnénk a jövőben.

Az adidas-szal és a Reebokkal karöltve sokat dolgoztunk a weboldalunkon, ahol létrehoztunk egy virtuális zöld területet, avagy egy fenntarthatóság szekciót, ahol kizárólag fenntartható termékeink közül válogathatnak azok, akiknek fontos a bolygó jövője, és szeretnék csökkenteni a fast fashion divatra gyakorolt káros hatásait.

AZ ÚJÍTÁSRÓL

A frissítés részeként létrehoztuk a főoldal legtetején található sávban elhelyezkedő “sustainability”, tehát “fenntarthatóság” nevű landing oldalt, melyre kattintva rögtön informálódhattok a #SUSTAINABILITY, avagy #FENNTARTHATÓSÁG hashtaggel ellátott projektekről és kezdeményezésekről. Szintén új kiegészítő még a stílszerűen zöld színnel jelölt fenntartható filter, amely minden környezetbarát célból készült termékünknél megtalálható, így nem kell órákig görgetni, ha fenntartható darabokat keresünk.

A tudás hatalom. Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, miképp készül egy-egy cipő vagy felső, pont ezért érdemes szemmel tartani az összes darabunk alatt megtalálható termékinfó fület, innen minden információt birtokába juthatunk a felhasznált anyagokról, a gyártás folyamatáról és sok más egyébről. Innen tudhatjuk meg, hogy az adidas Clean Classics teljesen vegán darabokat kínál, melynek fűzői 100%-ban újrahasznosított poliészterből vannak, a csomagolás pedig újrafelhasznált kartondobozokból készül.

AZ ADIDAS STAN SMITH VISSZATÉRÉSE

Az adidas Stan Smith sziluettjét talán senkinek sem kell bemutatnunk, lévén, hogy a darab 1973 óta szinte ugyanazzal a megkapó külsővel hódít. Az ikonikus modell először a teniszpályák alapdarabjaként funkcionált, majd a mindennapi életünk és az utcai öltözködés állandó részévé vált. A cipő egyike azon sneakereknek, melyeket az adidas újrahasznosított poliészterből gyártana, ez a cél pedig nem is olyan távoli, mindez 2024-re meg is fog valósulni. A Stan Smith-ek Primegreenből készülnek, ami egy újrahasznosított anyag. Ezen túl a cipő felső része is 50%-ban újrahasznosított anyagokból áll össze, így a gyártás során nem használnak hozzá új poliésztert.

ÍGY VÁLTOZTASS

A Footshopnál nem szeretnénk senkit sem utasítani arra, hogy mit tegyen, és mit ne. Inkább a saját határaink feszegetésén dolgozunk, és azon, hogy jobban teljesítsünk bizonyos szegmensekben, mint azelőtt bármikor. Ahogy azt korábban is hangsúlyoztuk, már az apró változtatásokkal is hatást érhetünk el. Azt ajánljuk, hogy

  • Válassz bambuszból készült fogkefét a műanyag helyett.
  • Mondj nemet a műanyag szívószálra!
  • Szerezz újrahasznosított bögrét a reggeli kávéhoz.
  • Hasznosíts újra.
  • Ne folyasd a vizet feleslegesen fogmosás közben.
  • Ha teheted, támogass olyan helyi márkákat, akik fenntartható, környezetbarát termékeket árulnak.
  • Ha vásárolsz, mindig legyen nálad egy újrahasznosítható szatyor, ezzel búcsút inthetsz a műanyagzacskóknak.

Ha többet akarnál tudni hasonló projektjeinkről, a Footshopon és a blogon olvashatsz róluk. Tudtad, hogy nemrég újrafelhasználással foglalkozó tervezőkkel is társultunk?