Nemrég, még az utolsó simításokat végeztük a 2018. április 26-án megnyílt Footshop Budapest Sneaker Store belsején, izgatottan várva, hogy a Facebook-on észrevehetően nagy érdeklődést kiváltó „event”-re ugyanolyan sokan el is jöttök e majd.
Már aznap kiderült, hogy megérte a sok befektetett energia, és jó helyen járunk itt, Budapest belvárosának szíveben, a Váci utca közvetlen szomszédságában. Megragadva az alkalmat, egyből szeretnénk is nektek megköszönni az azonnali befogadó hozzáállást, a sok gratulációt, és persze, hogy két év elteltével is velünk vagytok!
A megnyitón több mint 700-an vettetek részt, a sajtótól kezdve az utcáról betévedt látogatókig, mindenkinek volt egy jó szava hozzánk, ami a későbbiekben számunkra óriási motívációval bírt, és nagyban segített abban is, hogy a rákövetkező 2 évben olyan dolgokat tudjunk megvalósítani, amelyekre az érkezésünk előtt nem feltétlenül volt még precedens. Természetesen, mindig is a kultúra és a közösség támogatása volt a fő irányvonal, de vajon két év távlatából mi hogyan látjuk a dolgot?
Az első körszoba installáció / PUMA Fenty S/SM 2018
Az elmúlt két év csodálatos volt, és sokat köszönhetünk a hazai közösségnek. Sok projekt van a hátunk mögött, amelyekkel mind szerettük volna megmutatni, hogy a street wear alapvetően több egy sneaker-nél, vagy egy pólónál: ez egy életérzés, közösség, emberi történetek gyűjteménye, és egymás napi szintű inspirációja lehetőleg olyan dolgok segítségével, melyek elgondolkodtatnak, és nem feltétlenül alap szükségeleteket hivatottak kielégíteni.
Más szóval, megmozgatja az agyat és a fantáziát, nem kész válaszokat tesz le eléd, hanem egy független véleményt fogalmaz meg, ami további gondolatokat ébreszt benned. Ilyen például a művészet. 🙂
Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk erről a 2 évről, az olyan dolgokat is meg kell említenünk, amelyek szerintünk még tudnának hová fejlődni. Természetesen mi sem vagyunk tökéletesek, és az operatív feladatok optimilizálása mellett, egy kis cégből kell rövid idő alatt piacokon átívelő infrastruktúrák kialakításával nagy céggé fejlődnünk. Itt nem csak a webes rendelések időben való kiszállításáról van szó, nem is csak a megfelelő és készséges customer service-ről, vagy a hibás termékek cseréjéről, mert ezek mind olyan folyamatok, amelyeket kis odafigyeléssel ki lehet élezni, a hibák kiküszöbölésével pedig a megfelelő szintre lehet fejleszteni.
Az ilyen átmenet sok vérrel, verítékkel és koncentrációval jár, közben pedíg gyakran elveszhet a fókusz, ha nem emlékeztetjük magunkat újra meg újra, hogy mi is az igazi küldetésünk. Ez pedíg nem más, mint a hazai street wear kultúra gyarapítása, a helyi kortárs tehetségek felfedezése és felkarolása, és főként irányt mutatni/inspirációt nyújtani a következő generációnak. Egy szóval megmondani, hogy szerintünk mi a menő, és mi az ami igazi értéket képvisel. Az elmúlt 2 év tökéletesen jó volt arra, hogy kísérletezzünk, megpróbáljunk minnél ügyesebben eljutni hozzátok, és hogy megértsük mire lenne szükségetek. Sajnos egy ideje úgy érezzük, hogy az egész hazai szubkultúra elment egy introvertáltabb, személyi központú hype irányba, ami sajnos nem egyezik a street wear és a sneaker kultúra alapvető értékeivel/üzenetével. Egyre inkább azt látjuk, hogy a termék az Isten, és a lényeg, hogy az a fontos, hogy kinek mennyit ér az outfitje/cipője.
Természetesen, ezt nem ti találtátok ki, és ez nem csak hazai jelenség. Mostanság 4-5 hype márka uralja a „híreket”, brand-ek, amelyek gyorsan jönnek és gyorsan mennek, így túl tartalmas és teljedelmes örökséget nem hagynak hátra. Felcserélődött a folyamat: először maga a termék jön létre, és utólag próbálnak mögé egy eladható story-t kovácsolni, így jelenleg a produktum nem az életérzés fizikai megvalósulása, és nem az eszmei értéke miatt vesszük meg, hanem a tényleges anyagi értéke számít.
Ez nagyobb távlatokban az új generációkra nézve destruktív hatással bír, hiszen az inspiráción kívül csak egy fontosabb feladatunk van: tovább adni/fejleszteni a meglévő tudást és a kultúrát, hiszen az idea örök, az anyag amelyet formál, pedig folyamatosan átalakul. Ez hosszú távú gondolkodást igányel, és egy egyel önzetlenebb világnézetet tudva, hogy a végén ez a fajta hozzáállás az, ami miatt mindig egy következő szintre léphetünk.
Long story short: A jövőben szeretnénk mi is jobban koncentrálni a tudás fontosságára, a régi értékek/sztorik segítéségével új értékrendek felállítására, megmutatni azt, hogy nem csak 5 márka létezik, és lehet GR cuccokat ízléssel kombinálva is stílust teremteni. Ez az ország kicsi, de már korán megmutatkozott, hogy mennyire nagy a potenciál. Sokkal jobbak vagytok/vagyunk, mint gondolnátok!
Köszi még egyszer mindent, az első két év nagyon jó volt veletek! Ezután is változatlan energiával és lelkesedéssel folytatjuk a hazai közösség és kultúra építését, végezetül pedíg fogadjátok el pár kedvenc Footshop Budapest projekünket a 2018-2020 közötti időszakból. Nehéz volt válogatni, reméljük nektek is tetszik!
Footshop Art Space #4 // „DNA” editorial by Ahinaa & Barnie 2018.11.8.
Fotó: Tóth Barnabás (@iambarniedotcom)
Styling & Concept: Perjési Ahinaa (@ahinaa)
Smink: Magyar Eszter (@esztermagyarmua)
FB event és képek: ITT
Footshop X On The Low ep.19 // Figu & Egs // Analog Music Hall 2020.03.7.
Fotó: Szabó János (@rjanosjanos)
FB event és képek: ITT
Footshop X kapitány Máté & Lil Frakk editorial by Szabó János 2020.03.10.
Fotó: Szabó János (@rjanosjanos)
Modellek: Kapitány Máté (@kptnymtstvn), Lill Frakk (@lilfrakk)
Külön köszönet: Universal Music Hungary (@universalmusichungary)
Footshop X Black Trap // Wavy Gravy #1 @TRIP 2019.07.09.
Fotó: Emilio Spiller (@emiliospiller)
FB event és képek:ITT
Footshop Winter Editorial 2019.11.5.
Fotó: Emilio Spiller (@emiliospiller)
Styling:@whyte_kat / @goczdio / @g.cloe_
Képek: ITT
Footshop Secret Raffle 2018.06.21.
Fotó: Farkas Christián (@farkaschristiancom)
Képek: ITT
Footshop Art Space #1 by ROKHOND 2018.04.26.
Art: Mark Hond (@rokhond)
Képek: ITT
Footshop Art Space #10 // Magic Powers by Bálint Halasi 2019.10.31.
Art: Halasi Bálint / Magic Powers (@magicpowers + @halasibalint)
FB event és képek: ITT
adidas Consortium X NiceKicks Woodstock Ultraboost editorial by Footshop Budapest 2019.10.26.
Fotó: Tóth Barnabás (@iambarniedotcom)
Styling & Concept: Perjési Ahinaa (@ahinaa)
Smink: Magyar Eszter (@esztermagyarmua)
Képek: ITT
Street Market x Lakásvásár 2019.10.19.
Fotó: Emilio Spiller (@emiliospiller)
FB event és képek: ITT
- We Share The Same Future: Festékkel tisztítjuk a levegőt - 29. 6. 2021
- 10 éves a Grindesign: interjú Borbás Robival - 18. 12. 2020
- Editorial: Nike NSW Air Max 90 - 18. 11. 2020