Az év harmadik hónapja a bevett hagyomány szerint az Air Maxekről szól. Hogy miért? Mert végig március 26-ára készülünk, avagy a napra, mely a sneakerek világában az egyik legnépszerűbb termékcsoport ünnepe. Ez az Air Max Day, melyre a Footshop idén valami igazán nagy dologgal készül. Alább részletezzük, miről szól valójában a projekt, és végigvesszük a hónap legjobb darabjait is.

Minden március 26-án kezdődött. 1987-ben pontosan ezen a napon landolt a polcokon az első pár sneaker, melyek talprésze már látható légkapszulákkal (ez az úgynevezett Air Sole capsule) volt felturbózva. Tinker Hatfield leleményes találmánya ekkor debütált a cipők sarkán, ez pedig örökre megváltoztatta azt, ahogy addig a cipőkről gondolkodtunk. A sneakerek történetében először lehetőség adódott arra, hogy belelássunk miképp is működik a lábunkra húzott cipő, és felfedezzük, mi több, jobban megismerjük azt a formába öntött, sosem változó lelkületet, amely több mint 30 éve öröklődik sziluettről sziluettre.

FOOTSHOP, NIKE ÉS A FÖLDÜNK JÖVŐJE

Ezek a 2021-es Air Max Day-re tervezett kampányunk kulcsszavai. Idén úgy döntöttünk, szeretnénk városaink nyilvános tereit szebbé és szemrevalóbbá varázsolni, mindezt úgy, hogy közben a mindannyiunkat érintő, égető környezetvédelmi problémákra is felhívjuk a figyelmet, válaszokat és esetleges megoldásokat is kínálva a krízisre. Ehhez az eszközünk a művészet lesz, egy nagy falfestményt fogunk készíteni Prága pezsgő Holešovice városrészében és Budapesten is. Egy freskót, ami konkrétan eszi a port és a koszt – alább elmondjuk, mit értünk pontosan ezalatt.

Mindannyiunk egy jövőn osztozik. Mi, a Nike, a bolygónk, és ti is. A helyzet nem éppen fényes, megváltoztatásához pedig nem is lesz elég pár nap. Azonban már azzal sikert érhetünk el, ha felismerjük a helyzetet, és apró, de hatékony lépéseket teszünk a mindennapi életünkben. Csak gondoljatok bele abba, hogy minden, amit tesztek, kihatással lehet a végeredményre, mindegy, hogy nagy, vagy épp egészen nüansznyi változatásokról van szó. A fontos csupán az állandóság és a folyamat, az időtartam meghosszabbítására, mely végül mindannyiunk előnyére fog válni.

A MŰVÉSZET ÉS A TISZTASÁG 60 NÉGYZETMÉTERE

A műalkotás a Hegyalja út 25-ben kerül kihelyezésre, és magán viseli majd a kampány üzenetét és a küldetésünk mibenlétét is. A murália lefestésére április első heteiben kerül sor, és 6 hónapon át fog a helyszínen állni. Majd hatvan négyzetméternyi terület lesz lefedve, a The Goods.co ötletei alapján, a festést az All Caps Collective csapata végzi majd. 

Speciális festéket fogunk alkalmazni, amik képesek arra, hogy megfogják a levegőben terjedő szennyeződéseket. Az Olaszországból származó Artlite festék 100%-ban ásványi anyagokból készül, ennek színei a fotokatalízis elve szerint működnek. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy amikor a szín a nap energiájával érintkezik, végbemegy a káros anyagok kémiai oszlása, ezek így át is alakulnak egészségtelen, biztonságos sómolekulákká. Az alkotás így valóban bekebelezi a koszt és a szennyeződéseket, ahogy azt feljebb említettük is.

Attól még, hogy a levegő, amit szívunk, ingyenes, észre kell vennünk, hogy mennyire fontos vigyáznunk erre az éltető elemre. Budapest levegője régóta csak romik, épp ezért kezdtünk el ötletelni a Nike-val arról, hogy miképp enyhíthetnénk a szennyeződés mértékét egy-egy forgalmas terünkön. Az Air Max Day-hez kapcsolódva úgy döntöttünk, megalkotunk egy muráliát, ami egyszerre képes magába szívni a koszt, és modern művészettel tudja megtölteni a környezetét.

Ahogy már részleteztük, a murália április első hetében kerül ki, és 6 hónapon át lehet majd megcsodálni  a 60 négyzetméter minden apró részletét. A prágai verzióra, melyért David Strauzz művész felel, azonos kritériumok vonatkoznak. 

Alig várjuk, hogy a kampány eredményeit itt, a blogon is megosszuk veletek.

A projekt a Nike-val közös együttműködésünk egy újabb állomása. Ezen belül szeretnénk felhívni a figyelmet a tudatosságra, és lehetséges megoldásokat szolgáltatni a környezetvédelem témájában előkerülő összes problémára. Legutóbb az ökológiai szempontból előnyös városi közlekedés volt a fókuszban, erről itt tudtok olvasni.

AZ „AIR-HÓNAP” LEGJOBB ÁLTALÁNOS MEGJELENÉSEI

Az Air Max Day részeként szerencsére idén sem szűkölködtünk remek megjelenésekben, a Footshop kínálata pedig csak bővült friss sziluettekkel, egyaránt gondolunk itt a legendás termékcsoport különböző új és régi-új modelljeire. Remek példa erre a női Nike Air Max Viva, ami túrákhoz abszolút ideális választás egy-egy megszokott bakancs helyett.

Újdonság még az 1991-ben megjelent Nike Air Max Structure újjáélesztése is, a modell idén három OG színállásban tér vissza, ezekből az egyik egy kifejezetten nőknek szóló darab.

Hiba lenne részünkről kihagyni a Vapormax modellek némileg őrültebb verziójaként jellemzhető Air Vapormax EVO NRG-t is, és ott van még a szintén helyet érdemlő új Air Max 95 Premium, amit az előbb említett cipők alatt és a webáruházban is meg lehet találni.

Ezen sorokat írva világossá válik, hogy általános megjelenésekből számtalan akad már (értjük itt azokat a cipőket, melyek nagy számban, nem limitált kiadásban jelennek meg). Van, hogy csak később ugrik be egy-egy újabb, említésre méltó sneaker neve, melyet épp kifelejtettünk egy-egy listából, ezért talán jobb, ha magatok fedezitek fel a Footshop kínálatában található összes Air Maxet, már közel 250 modellt találtok online.

LIMITÁLT MÁRCIUSI MEGJELENÉSEK

Ami a Releases platformunkról bezsebelhető, különlegesebb modelleket illeti, márciusban több nagy dobás is érkezett. 

Kezdenénk a Nike és a CLOT Kiss Of Death-re keresztelt kollaborációjával, ami egy egészen új megjelenést kölcsönzött a legendás Air Max 1-nek. Ez a release egy újrakiadása egy 2006-ban már megjelent, nagy sikerű modellnek. A cipő specialitása a lábujjaknál található, a cipő ezen részét egy átlátszó réteg fedi, ezen keresztül megcsodálhatjuk a sneaker belsejében elrejtett kínai írásjeleket, más esetekben pedig a spanunk koszos zokniját is kiszúrhatjuk. A talprész meglepetésképp még szép grafikákkal is el van látva, melyek az emberi láb akupresszúrás pontjait ábrázolják.

A Nike x CLOT kollab egy gyönyörű dobozban érkezik, ám ha van igazán király csomagolás, az a ma megjelenő Nike Air Max 90 Baconhöz tartozik. A bacon-kilencvenesek úgy, olyan külsővel térnek vissza, amilyennel meglátták a napvilágot még 2004-ben. A cipő minden létező árnyalatot tartalmaz, amit egy hentesnél láthat az ember. A sneaker ráadásképp húsoszacskóban érkezik, és extra szalonna szeleteket is kapunk hozzá. Ja várjunk csak, ezek valójában cipőfűzők. Tisztára összezavarnak…

A nemrég visszahozott, múltidéző párok után jöjjön néhány, a nem túl távoli jövőből merítő darab. Egy másik közelgő újdonság a Nike Air Max Pre-Day, mely pisztáciás-lime színével megidézi, milyen is lehet majd a sneaker divat 2031-ben. Tudjuk, hogy a Nike mindig a legjobb modellekből gyűjt inspirációt. A cipő alapjául a retró Nike Daybreak szolgál, de kiegészül még egy Air talppal, új anyagokkal és egy dizájnnal, ami már képről is jól működik.

Air Maxek százait találhatod meg online a Footshopon, ezért ne habozz, vess rájuk egy pillantást. Ha épp nagyon tetszett egy különleges release, de sajnos lemaradtál róla, csekkold Releases platformunkat, ahol bármikor újra szerencsét próbálhatsz egy-egy sorsoláson.

Ha egy ideje követed már a Footshopot, talán tisztában vagy vele, hogy minden évben készülünk valamivel az éppen aktuális Air Max Day-re. Legutóbb például így ünnepeltük a jeles napot.

Wholesome ig