Két év után újra jelentkezünk Meet the Crew sorozatunkkal, ahol bemutatjuk a Footshop család tagjait – a munkatársainkat, akik meghatározzák, hogy mit képviselünk mi, mint márka. Ma az egyik legmeghatározóbb is elfogadta a felkérést. Ebben az interjúban Radim Stezka brand-menedzserrel beszélgettünk sneakerekről, futásról – a két legnagyobb szenvedélyéről. Mit visel a hegyi ösvényeken és hol látja a Footshopot 5 év múlva?

Milyen volt az első napod a Footshopban?

Barátságos. Nagy volt, hogy nem egy teljesen ismeretlen környezetbe kerültem, ismertem már pár embert a Footshop csapatából, mielőtt csatlakoztam volna. Ez sokat segített az elején, hogy ráérezzek, ki miért felelős, illetve mindig volt kit megkérdeznem, ha segítségre volt szükségem valamiben.

A munkával kapcsolatos elvárásaid megfeleltek a valóságnak?

100%-ban. Az első interjúk során sokat részletet tudtam meg a pozíciómról, amit Peti Hajduček (CEO) és Adriana Jurdova (CMO) folytatott le, így világos rálátásom volt mindenre.

Hogy néz ki egy átlagos munkanapod?

Valószínűleg nem meglepő, de tele van irodai meetingekkel és online hívásokkal. Minden nap 8 órakor érkezem a munkahelyemre, kávét főzök, és 8.30-ra már a számítógépem előtt ülök, átnézem az előző napi jelentéseket, e-maileket és statisztikákat, aztán felkészülök az előttem álló megbeszélésekre. A nap végén pedig mindig megnézem a Footshop újdonságok oldalát!

Hogyan folytatódik, miután kikapcsoltad a számítógépet?

Igyekszem minél több időt tölteni a barátnőmmel és a kutyánkkal. Szeretek főzni, futni vagy edzeni, és esténként a Tradeshow projektemen dolgozom, ami egy podcast és egy zine, amit a szabadidőmben készítek.

Melyik a kedvenc sneakered futáshoz?

Szeretek új sziluetteket és márkákat kipróbálni. Így, hogy nem csak a Stromovka aszfaltján futok, hanem ezt néha terepfutással pezsdítem fel, egyszerre több pár futócipőm van használatban. Az utcán most a legtöbb kilométert az On Cloudstratusban teszem meg, az ösvényre pedig ott az Asics Gel Trabuco 9, amikor pedig a hegyekbe és a nagyobb kihívást jelentő terepre megyek, akkor a La Sportiva futócipőjét választom. De a legtöbb kilométert életemben az adidas Ultraboost-al és az Asics Novablastban futottam.

Hány pár sneakered van otthon?

Egyre kevesebb. A legtöbb, ami egyszerre otthon volt, körülbelül 80 pár sneaker volt, de a költözés és a prioritások változása miatt ez a mennyiség elkezdett csökkenni.  Sok olyan pár cipőt, amit már nem hordtam annyit, elajándékoztam a családomnak és a barátaimnak. Párat eladtam használtruha-boltokban, néhányat pedig jótékonysági célokra ajánltam fel. Most 40 párom van otthon és nem sok új sneakerrel bővítem a gyűjteményemet. A Sean Wotherspoon Nike Air Max 1/97-et simán hordhatnám minden nap.

Mi volt a legütősebb Footshopos vásárlásod?

Egy Nike ACG póló a HIKE felirattal (ugyanolyan betűtípussal, mint a Nike). Amint megjelent, tudtam, hogy be kell szereznem. Hatalmas rajongója vagyok az ACG-nek, minden kollekcióból legalább 1-2 darabra szükségem van. Imádom, hogy minden nap munkába is felvehetem őket, de hétvégén pedig szintén Nike ACG-ben vehetem a kihívásokat.

Mit hallgatsz munka közben?

Nincs konkrét típusú zene, amit gyakran munka közben hallgatnék. Nem nagyon hallgatok podcastokat, nem tudok koncentrálni közben. Most éppen az új Burn Boy lemezt hallgatom, miközben válaszolok erre a kérdésre.

Min dolgozol jelenleg?

Jelenleg az időm nagy részét a Footshop 11. évfordulójára készülő nagy projekt tölti ki, amin Martin Lukáč-csal dolgozom. Október végén/novemberben fog elkészülni, és minden nap élvezem, hogy a csapattal együtt dolgozhatok rajta. Megéri várni rá!

Írd le pár gondolatban, hogy miként látod a Footshop márkát.

A 3 alappillérünk írja le a legjobban: For Everyone. For Creators. For Better Future.

Most fordítva, mit gondolsz, hogyan látja ezt a vásárlóközönség?

Remélem, hogy látják, hogy minden lookbookban minden bőrszín, vallás és szexuális irányultságú fiatal szerepel, illetve hogy a művészet és a kreativitás fontos eleme a márkánknak. Fontos az is, hogy törődünk a jövővel – hogy felelősségteljesen viselkedünk, ha a környezetről és a fenntarthatóságról van szó, hogy együtt próbáljuk javítani a jövőnkön.

Melyik márkával dolgoznál együtt szívesen a Footshopnál?

Nem szeretek kis célokat kitűzni magam elé, ezért szeretném, ha egyszer majd a Nike-val kötnénk egy sneaker-szerződést.

Hol látod a Footshopot 5 év múlva?

A Footshop lesz a legjelentősebb szereplő a közép- és kelet-európai sneaker- és steetwear piacon. Egész Európa egyik legfontosabb viszonteladójává válik, és a régió legfontosabb fővárosaiban lesz helyszíni. Lesz együttműködésünk a Nike-val.

_

Ez volt Radim Stezka, a brand-managerünk.✌️ Hamarosan bemutatunk egy újabb csapattagot a Meet the Crew sorozatban.