Ők a streetwear építészei. Segítenek az embereknek kiválasztani pontosan azt, ami a legmegfelelőbb számukra, és mosollyal az arcukon a vásárló és a Footshop közötti kapcsolat szimbólumai. Ezért döntöttünk úgy, hogy bemutatjuk neked üzleteink bolti személyzetét. Ebben az epizódban Budapestre látogattunk el.

A magyar piacon való 4 éves jelenléte alatt a Footshop Budapest üzlet a magyarországi sneaker-rajongók legkedveltebb helyévé vált. A belváros szívében, a híres Váci utca mellett található Store nem csak egy olyan hely lett, ahol a legújabb Nike és adidas limitált sneakerek retail áron kaphatók, hanem art-space-ként is működik, ahol helyi művészek streetwear témájú alkotásai díszítik az üzlet történelmi alaprajzát. Cserne és Márton – az üzlet két vezetője kalauzol végig minket az üzletben néhány érdekességgel.

Mi a legviccesebb sztori, ami az üzletben való munka során történt veled?

Márton: Az épületünkben lakások is vannak, és egyszer zárás után termékbemutató bulit tartottunk, a zene egy kicsit túl hangos volt az egyik helyi lakosnak. Lejött az üzletbe panaszkodni, de amikor megkínáltuk néhány Jagermeissterrel, egyből megváltozott a hozzáállása, és egész éjjel velünk táncolt..

Cserne: Van egy diákmunkásunk a bolti csapatban, aki zárás után mosta fel az eladótér padlóját. Elég jó kedve volt, elkezdett néhány táncmozdulatot lejteni, viszont a csúszós padlóra lépett. Azonnal a fenekére esett, és nagyon viccesen kezdett el nevetni.

Az eddigi eladások közül melyik volt az a darab, amivel a leginkább elégedett voltál?

Márton: Nagy lábam van, így mindig nagyo örömmel tölt el, amikor egy vásárló 47-48-49-es méretet keres és megmutathatom neki, hogy nekünk is vannak ilyen nagy méreteink..

Cserne: Még mindig tisztán emlékszem az első prémium sneakerre, amit eladtam. Alig hittem el, hogy az emberek hogyan képesek 300 euró felett költeni  egy pár cipőre, viszont amikor egy tehetősebb vásárló 350 euró felett vett egy Y3-at, felismertem, hogy a Footshop olyan széles piacot fed le, hogy a legkülönbözőbb igényű emberek is megtalálhatják a számukra megfelelő cipőt.

Van egy bizonyos márka/modell, amiről a legszívesebben beszélsz a vásrlóknak?

Márton: Nagyon szeretem a nike márkát, és nem csak azért, mert az megtiszteltetés ért hogy lehetőségem volt meglátogatni a NIKE HQ-t Oregonban, hanem mert volt esélyem megnézni a nike kutatóközpontját is, ahol az összes sneakert tervezik.

Cserne: Az adidas boost technológia..

Mi volt a legnagyobb hiba vagy tévedés, ami az üzletben való munka során történt veled?

Cserne: A vezetői pozícióm első hónapjában egy vásárló 6 pár Yeezy-t hozott vissza, és én elfogadtam ezt a visszáruként, holott akkor még hivatalosan nem volt engedélyezett a raffle termékek visszaküldése.

Ki volt a leghíresebb vásárlód?

Márton: Macklemore és 50cent.

Cserne: Kevin Hart, az amerikai színész- komikus, aki az életben ugyanolyan vicces ember, mint a filmjeiben és interjúiban.

Ha lehetőséged lenne újjáépíteni ezt a Footshop üzletet (korlátlan költségvetéssel), mi lenne az a dolog, amit megváltoztatnál vagy ide helyeznél?

Márton: Az üzlet közepén van egy piramis alakú üvegablakunk, mindig úgy éreztem, hogy néhány kreatív művésszel valami monumentálisat tudnánk ott létrehozni.

Cserne: Még futurisztikusabb dizájnt álmodtam meg, teljes outfiteket bemutató állványokkal és még több színnel.

Mit szeretsz a legjobban csinálni, amikor nem dolgozol?

Márton: Játszani a gyerekeimmel, kertészkedni, kézműveskedni… tipikus külvárosi dolgok 😉

Cserne: A kutyáimmal a szabadban tölteni az időt a lakásomhoz közeli folyó mellett.

Mondj egy okot, amiért az emberek inkább az üzletünket válasszák a webáruházzal szemben?

Márton: Mi nem egyszerűen a legújabb kollekciókat képviseljük, amit az emberek fizikailag szemügyre vehetnek, hanem van egy ingyenes szolgáltatásunk amivel minden online rendeléshez ki lehet választani a boltot mint átvételi pont. Ezt hívom én win win-nek 😉

Cserne: Személyes kapcsolat a csapattal és a termékekkel egyaránt.

Wholesome ig