Hívhatjuk őket kollaborációnak, együttműködésnek, aminek csak akarjuk. Az viszont tény, hogy az elmúlt néhány évben erről szól a divat. Manapság már majdnem minden említésre méltó márkának van/volt valamilyen együttműködése tervezőkkel, művészekkel, designerekkel, sportolókkal, közéleti személyiségekkel. Annak ellenére, hogy néha nem sikerülnek a legjobban, mindig nagy hype-ot és tetszetős eladási mutatókat generálnak. Azzal kezdenénk, hogy a Nike határozottan nem tartozik azon márkák csoportjába, amelyek a népszerűség és a trendek miatt kezdtek el kollabokat csinálni – ők úttörők. Az oregoni központban már jó ideje létezik egy speckó divízió, amely a lehetséges együttműködő partnerek kiválasztásáért, és a megegyezéseket követően azok megvalósításáért felelős.

A kollabokat tekintve 2019 valószínűleg a Nike egyik legaktívabb éve volt. Tény, hogy volt pár érdekes/kevésbé jól sikerült együttműködés is, de mindez most nem számít, hiszen az alábbiakban az általunk legjobbnak tartott öt kollaborációt fogjuk listázni, amelyekkel a Nike a 2019-es évben előrukkolt.

Nike x Sacai LDWaffle

Jobban nem is lehetne indítani ezt a listát. Véleményünk szerint ez nem csupán a Nike egyik legjobb tavalyi kollab modellje volt, de a márka történetének egyik kiemelkedő modern kori sziluettjét sikerült a Sacai-al karöltve összehozniuk. Több új colorway-re, és egy megújultt talprendszerre is számíthatunk a nemsokára.

Forrás: stockX

Nike x Missing Link Air Max Susan

Phil Knight, a Nike legendás alapítója 2005-ben fia, Travis segítségével létrehozott egy animációs stúdiót, melyet Laika névre kereszteltek. A Laika készítette többek között a Missing Link című animációs filmet, amelyhez egy saját Air Max modell is tartozik, a Susan. Az Air Max 1-en található különleges patternt, a film főhősén (Mr. Link) látható kosztüm ihlette.

Forrás: stockX

Nike Air Max 97 „Holy Water“

Fontos megjegyezni, hogy ez technikailag nem is egy valódi Nike kollab – inkább egy módosított Air Max 97 sziluett az MSCHF x INRI (Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum) jóvoltából. A kiadott párok száma kétszámjegyű, és annak idején a retail ár 1425 dollár volt. Manapság a másodlagos piacon a resellerek ennek megközelítőleg a nyolcszorosát kérik el az érdeklődőktől. Ja és igen, a buborék valóban 60 ml szenteltvízet tartalmaz egyenesen a Jordán folyóból, a Vatikán által 100%-ig jóváhagyva .

Forrás: stockX

Air Jordan 1 x Travis Scott

Lehet, hogy egyesek számára már kissé bosszantó, de mostanában a csapból is a Nike X Travis Scott kollabok folynak. Ettől függetlenül el kell ismernünk, hogy a dropok mind elég sikeresnek bizonyultak, ráadásul egész jó rájuk nézni. 🙂

Forrás: stockX

Nike x Comme des Garçons Shox TL

A Comme des Garçons jelenleg az egyik legismertebb japán márka. Ezt a kollabot tavaly mutatták be a párizsi divathéten, ami nem újdonság a CDG X Nike együttműködések történetében. A módosított Tn Shox sziluett legfontosabb extrája az utánozhatatlan lánc. A divathét után először csak Japánban jelent meg, majd hamar megindult az európai disztribúció is. Érdekes módon az USA-ban csak ezt követően lehetett a boltok polcairól leemelni.

Forrás: stockX