Két világ legjava. Az Asics x A.P.C. GEL-SONOMA 15-50 sneaker már elérhető a Footshopon, háromféle színállásban, melyek az Asics figyelemre méltó kényelmét és japán esztétikáját ötvözik a francia divatház precíz eleganciájával. Egy, az A.P.C. tervezőinek megtetszett modell kényelemmel, tűvel varrt érzelmekkel és történetmeséléssel. Gyere és tudj meg többet róluk.

A sneakerek világa 2023-ban egy sokszínű, eklektikával teli show, ahol a leghíresebb sportolók futócipői mellett olyan kollaborációk is megjelennek, amelyek talán első látásra nem is annyira egyeznek. Pontosan ezt a látjuk a japán futócipő-ikon Asics és a francia high-end márka, az A.P.C. (Atelier de Production et e Création) fúziójával. Az Asics a kifogástalan technikájáról és sportos színeiről híres, míg az A.P.C.-t mindenekelőtt az elegáns minimalizmus és a szigorúság határozza meg – a két gondolatmenet metszéspontjának megtalálása volt az, ami az alkotók szerint egyszerre volt a hajtóerő és a legnagyobb szórakozás az együttműködésben elért eredmények megalkotásában.

Az A.P.C. vezetője a tunéziai születésű tervező, Jean Touitou, aki maga sosem volt nagy sneakerhead. De ahogy a Sneaker Freakernek adott interjújában részletezi, amikor először felvette az Asics GEL-SONOMA-t, úgy érezte, hogy soha nem viselt még ennél kényelmesebb cipőt. „Ugyanakkor úgy éreztem, hogy remekül állnak farmerrel. Így aztán felvettem őket egy rendezvényre, és egész este folyamán jöttek oda hozzám az emberek, akik a cipőmről kérdezgettek – velem senki sem törődött igazán” – magyarázza Monsieur Touitou. Az interjúban azt is elárulta, hogy – ahogyan a többi A.P.C. projekten végzett munkájához hasonlóan – a folyamat nem volt túl racionális vagy kiszámított. Valójában a szórakozás volt az egyik legfőbb mozgatórugó. Ezért, amikor Jean Touitou felesége a sneaker tervezése közben a stúdióban volt jelen a batikolt zoknijával, a tervezők úgy döntöttek, hogy néhány batikolt elemet is hozzáadnak – és ez egyszerűen működött.

Az A.P.C.-hez hasonló kollaborációk voltak az egyik oka annak, hogy a Kobe-i márka nevét az év legjobb márkái kapcsán emlegették, ahol, mivel nem volt egyértelmű győztes, ezt a versenyt az első helyért elsősorban a New Balance-el vívták. Az Asics tehát idén is folytatja azt a tendenciát, hogy a látszólag nagyon különböző hatásokat olyan működőképes kombinációkban egyesíti, amiket végül a mindkét egyesített part rajongói ünnepelnek – vagyis inkább szó szerint harcba szálltak értük – éppen ezért az Asics x A.P.C. kollab nagyon hamar el fog tűnni a Footshopból. Ezért érdemes lecsapnod a tiédre még ma!

Részben a cikkben említett trendhez kapcsolódik, hogy a Nike Zoom Vomero 5, amelyről itt olvashatsz bővebben, miért pályázik az év cipője címre..

Wholesome ig