Elég rosszat elmondtak már 2020-ról, így talán itt az ideje pozitívabb perspektívából néznünk erre a kaotikus, ám olykor-olykor mégis izgalmas évre, mely alatt minden nehézség ellenére a Footshop háza táján is remek projektek tudtak születni és számos nagy pillanatot élhettünk át közösen, néhány nagy változásról és fontos mérföldkőről nem is beszélve. Az elmúlt 12 hónap néhány kiemelkedő momentuma következik.

Új prémium brandek

Rögtön az év elején több exkluzív, a high-end streetwear élvonalába tartozó prémium branddel gazdagodott kínálatunk, köztük olyanokkal, mint a divat berkekben etalon Raf Simons, Helmut Lang, vagy éppen Heron Preston.

Ha érdekel Heron Preston és Samuel Ross sztorija, irány az angol nyelvű blog, Kenzo Takadáról, a KENZO márka atyjáról pedig nálunk is olvashattok.

Footshop Local Artist project

Az év során elindítottuk a Footshop Local Artist project nevű kezdeményezést, amin keresztül helyi művészekkel dolgoztunk együtt különböző kollekciókon. Prágában kezdtünk, Tomáš Třeštíkkel és Jozef Diannal a Life is Pornóból, majd itt, Budapesten folytattuk, ahol a lelassításra ösztönöztük a vásárlókat a The Goods-szal közös, “Slow Down” szlogennel hódító kollekcióval. Habár a Local Artist projekt kibontakozását kissé beárnyékolta a vírus, az eddig tervezett release-ek 2021 során szép lassan napvilágot fognak látni.

A prágai projektről itt, a budapestiről pedig itt olvashattok bővebben.

Lego a Footshopban

Aki azt gondolná, hogy a sneakerek és ruhakollekciók halmazába nemigen férnek bele építőkockás játékok, az nagyot téved, ezt bizonyítottuk is akkor, amikor a LEGO különböző termékei bekerültek a kínálatunkba, köztük a webshopon még megtalálható Star Wars sorozat bizonyos kiadásai és több, a Creator-széria részét képező 3 az 1-ben legó is. Ki mondta, hogy egy cipőbolt nem funkcionálhat mini játékboltként is egyben?

Nike Offline Zen Box

A karantén alatt a hálószobáink és a nappalijaink egyik pillanatról a másikra osztályteremmé és irodává váltak, az összecsúszó munkaidő és az eltűnő napirendünk hatására pedig az “offline” és “pihenés” fogalmaink mintegy felértékelődtek, vagy teljesen elvesztették jelentésüket. Erre reagálván a Nike-val társulva megalkottuk a mini Zen kertként is funkcionáló díszdobozban érkező, otthoni hordásra szabott Nike Offline papucsokat, melyek emlékeztethetnek minket arra, hogy bár korlátozottan, de az online téren kívül is van élet, és nem árt néha magunkra és a relaxálásra is időt szakítani.

Nike x Off-White Air Rubber Dunk

Releases platformunkon már több limitált sneakerre is fel lehetett iratkozni korábban, de ősszel volt az első olyan alkalom, hogy egy Nike x Off-White kollaboráció egy darabját tudtuk megszerezni innen. Az általunk is ismertetett, kizárólagos európai droppot kapó Air Rubber Dunk University Blue-ról van szó, mely magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleteinkben is a polcokra került.

Footshop x Retrosuperfuture

Nagy port kavart az olasz Retrosuperfuture márkával való, fekete-fehér handmade napszemüvegeket magába foglaló kollaborációnk. A figyelem kevsébé a termékekre, sokkal inkább a társulást bemutató Connection kampányunk megosztó fotójára irányult, melyen egy csókot váltó férfi pár látható. Habár a fogadtatás vegyes volt, a sok támogató és bíztató – számos influencertől és celebritástól érkező – komment az Instagram posztunk alatt bizonyossá tette számunkra, hogy érdemes még hasonló projektekbe fektetni a jövőben, ezzel valamiféle párbeszédet elindítva számos aktuális témáról és olykor vitás kérdésről.

Footshop x adidas Superstar ‚Blueprinting‘

Nem kérdés, hogy az évünk legkiemelkedőbb projektje az adidas-szal való közös cipő gyártása volt. A legendás Superstar sziluett 50. szülinapját ünnepelve született meg a kollaboratív sneaker, melynek megalkotásához az UNESCO kulturális örökségeként számon tartott, mintegy 300 éves blueprinting technikát használtuk. A több évnyi munka eredménye a Footshop x adidas Superstar Blueprinting modell, amihez a budapesti store-ban stílszerűen kék popcornt és kék Juicy tejet is adtunk a megjelenés napján.

Footshop újrahasznosítási projekt

Idén, tekintettel a fenntarthatóság fontosságára, elindítottuk a Footshop újrahasznosítási projektet, mely részeként megszólaltattunk fiatal dizájnereket és művészeket, főként azokat, akik olyan cipőkbe lehelnek életet, melyeket már rég kidobtak volna.

Részletesebb információk a kezdeményezésről errefelé, itt és itt pedig két interjú a projekt két különböző résztvevőjével.

Új logó, új vizuális identitás

Mint írtuk is, idén kívül váltottunk, belül pedig változtunk: 9 év után lecseréltük régi, cipős logónkat, és új vizuális identitást keresve, majd találva magunknak új irány felé fordultunk, hála a Studio Najbrt által megalkotott ezerarcú logórendszernek és friss grafikának. Két hónappal ezelőtti bemutatása óta az átalakult arculat elemei mindenhol megjelentek az oldalon, legyen szó a blogról vagy a webshopról, és már GIF-ek formájában is megtalálhatjuk őket, egyebek mellett az Instagram történeteknél is.

Emlékezetes raffle-ök

2020 során nagyjából 150 cipőre lehetett feliratkozni Releases platformunk felületén, és mindez még csak a kezdet volt. Elérhetővé váltak olyan várva várt sneakerek, mint az Air Jordan 1 Dark Mocha, vagy Sean Wotherspoon idei mindkét új lábbelije, megannyi Yeezy megjelenés mellett persze. Ha nem maradnál le pár exkluzívabb és izgalmasabb dropról 2021-ben sem, a Releases szekciót erre találod.

Köszönjük, hogy velünk voltatok, most pedig irány előre, lépegessünk tovább együtt 2021-be – cipőket fel.