A koponya amelyből a netes sneaker üzlet ötlete kipattant. Az alapszakos diplomamunka olyasmivé nőtte ki magát, amit 10 évvel ezelőtt még maga Peter Hajduček sem tudott elképzelni. Olvasd el, milyen emlékeket szerzett a Footshop-nál.

Mit jelent számodra a Footshop?

Tágabb értelemben fogalmazva, ha kihagyom életem első tíz évét, amikor még kisgyerek voltam, akkor a fél életemet a Footshopban töltöttem. Az elmúlt 10 évben a Footshopra gondolva ébredek és alszom el. Ez adott teret az ötleteim megvalósításához és több száz tehetséges kolléga és partner összekapcsolásához. Minden, amit látok és tapasztalok, az emberek, akikkel beszélek, és a helyek, ahol megfordulok, mind-mind inspiráció forrása. Mindenben a kapcsolatok lehetőségét keresem. Hihetetlenül motivál és a teljesség érzésével tölt el, hogy a Footshopon keresztül megvalósíthatom az elképzeléseimet, és több száz tehetséges kollégát és partnert kapcsolhatok össze. Minden, amit látok és tapasztalok, az emberek, akikkel beszélek, és a helyek, ahol megfordulok, mind-mind inspiráció forrása. Mindenben a kapcsolatot keresem. Hihetetlenül motivál és a teljesség érzésével tölt el, hogy a Footshopon keresztül valósíthatom meg az elképzeléseimet.

Milyen érzés visszatekinteni a Footshop 10 éves fennállására?

Nehéz szavakkal leírni – büszkeséget, beteljesülést és elégedettséget érzek. Ugyanakkor ez egyfajta teher is lehet, amit mindenhová magammal viszek. A szórakoztató dolgok mellett egy olyan cég felépítése, mint a Footshop, nagy felelősségérzetet igényel a pénzügyi partnerek, beszállítók és kollégák felé. Ez egy csomó kellemetlen vagy bonyolult helyzetet, és a nagy győzelmek mellett időnként veszteségeket is jelent. Megtanultam mindezt kezelni – és a jutalmam a kiteljesedés érzése mellett az, hogy együtt lehetek boldog a körülöttem lévő emberekkel.

Szerinted mik a Footshop legnagyobb mérföldkövei?

Szinte minden nap egy mérföldkő, egy sikeres cég nem néhány nagy pillanatra épül. A mindennapi interakciók, a napi több tucat kritikus döntés. De azt hiszem, az egyik legnagyobb pillanat az volt, amikor megkaptuk az adidas Consortium státuszt, hozzáférést kaptunk az adidas YEEZY, Nike NBHD, Vault by Vans, Y-3, CDG és még sok más nagyszerű márkához. Továbbá az új üzleteeink megnyitása Európa különböző városaiban – Prágában, Pozsonyban, Budapesten és Bukarestben.

Egyesek ezt ma már természetesnek veszik, de ha egy 21 éves, tapasztalat és pénz nélküli srác szemszögéből nézzük – saját üzleted van Bukarestben és Budapesten, sneakereket árulsz Németországban és Franciaországban, a Nike portlandi főhadiszállásán lehetsz, ezek mind hihetetlen pillanatok, nem tudom teljesen kifejezni a hálát, amit ezért érzek.

Fel tudsz idézni olyan vicces vagy teljesen véletlenszerű történéseket, amik nagy hatással voltak a Footshopra annak idején?

Abszolút – amikor Jirka barátunk meztelenül futott körbe az üzletünkben, csak hogy egy pár YEEZY-t megkaphasson, amikor Silvia egy bangkoki kávézóban megvette a Facebook-oldalunkat, amikor véletlenül bejutottunk az Y-3 párizsi bemutatótermébe, és a csapatunk hozzáférést kapott a márkához. Több száz bulit szerveztünk, sok mindent megtapasztaltunk és sok nagyszerű és inspiráló emberrel találkoztunk.

Hány pár sneakert vettél az elmúlt tíz évben? Melyik a legkedvesebb számodra?

Több száz pár sneakerem volt már – úgy gondolom, hogy pont ez a megfelelő mennyiség. Számomra a legértékesebbek a Footshop számára egyedileg készített adidas cipők voltak, a KangaROOS-szal közösen tervezett sneakerek és az összes többi is, akár a pár hét múlva megjelenő cipők. Emellett nagyon szeretem a YEEZY-t, a Nike AM95-öt, a Nike Cortezt és az összes Y-3-as modellt.

Ha most összehasonlítanád magad a 10 évvel ezelőtti éneddel, milyen változásokat látnál? Milyen tanácsot adnál a 10 évvel fiatalabb önmagadnak?

Az elmúlt 10 év nagy hatással volt rám. Úgy gondolom, hogy érettebb, tapasztaltabb vagyok, és nagyobb távlatokban gondolkodom. Azt hiszem, azt mondanám magamnak, hogy jobban bízzak magamban és hagyatkozzak az ösztöneimre.

Hol látod a Footshopot 10 év múlva? Milyen irányban haladjon tovább?

A Footshop jelenleg egy erős és felelős európai márkanév. Évek óta szélesítjük portfóliónkat és terjeszkedünk a különböző piacokon.

Remélem, hogy a következő tíz évben is értéket adunk a társadalom számára, hogy beszélgetéseket kezdeményezzünk nehéz témákról, és hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb termékeket nyújtsuk. Hiszem, hogy a Footshop nem csak a nagyszerű márkák értékesítésére fog összpontosítani, hanem a körülöttünk lévő tehetséges és kreatív emberek segítségével saját termékeket és kollekciókat is létrehozunk majd.

Van olyan kérdés, amit még senki nem tett fel neked, viszont szívesen válaszolnál arra?

Szeretném elmondani, hogy rendkívül büszke vagyok arra, hogy ezt a kivételes márkát képviselhetem. Az a tény, hogy ilyen erős csapatot tudtunk létrehozni, csodálatos. Szóval, nagy tisztelettel és alázattal remélem, hogy ezt a dolgot sokkal tovább tudjuk vinni, mint a kisgyerekeknek, továbbra is nagy álmaink vannak. Szeretnék bérelni egy hatalmas tengerjáró hajót, és meghívni mindenkit, aki vásárolt tőlünk valamit, egy karibi körutazásra 🙂